خبر خوب از تهران: اهدای ۱۸۰۰ کمک هزینه ازدواج به زوجین

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان؛ معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران بیان کرد که یکی از رسالت‌های کمیته امداد، کمک به امر ازدواج جوانان و تحکیم خانواده‌های تحت حمایت است. به علاوه، ایجاد زمینه‌های لازم و تسهیل گری امور برای تحقق پیوندهای پایدار و موفق در جهت تقویت و تعالی ارزشی نهاد خانواده، در راستای عمل به تأکیدات دین مبین اسلام و سنت حسنه رسول اکرم و منویات مقام معظم رهبری است.

خبر خوب دیگر اینکه: قرنیه مصنوعی ساخت ایران موجود است

به منظور تحقق این اهداف، کمیته امداد خدماتی از جمله ارائه خدمات معوض و بلاعوض به زوجین برای تأمین حداقل های لازم زندگی از طریق کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج را ارائه می‌دهد. خدمات دیگر این نهاد شامل پرداخت وام ودیعه مسکن، ارائه کمک معیشت به دختران مورد حمایت تا شش ماه پس از پرداخت کمک هزینه ازدواج، کمک‌های موردی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، مشاوره‌های ازدواج، مهارت‌های زندگی، فرزندآوری، حل مشکلات، پیشگیری از طلاق، مشاوره شغلی و کارآفرینی و کسب و کار مقدماتی برای هر یک از زوجین و پیش بینی بسته های ویژه اشتغال زوجین است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران در گزارشی از اقدامات این نهاد در جهت کمک به تأمین هزینه ازدواج مددجویان تحت حمایت در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اعلام کرد که در آن سال، ۱۸۱۸ مددجو از خدمات کمک هزینه ازدواج این نهاد در استان تهران با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵ میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان بهره‌مند شدند. از این تعداد، ۱۱۴۰ مورد کمک هزینه جهیزیه برای نوعروسان، ۲۱۹ مورد ازدواج مجدد بانوان سرپرست خانوار و ۴۵۹ مورد کمک هزینه ازدواج به فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت بوده است.

خبر خوب دیگر اینکه:  ۱۵هکتار از زمین‌های بندرترکمن به بیت المال بازگردانده می‌شود

وی افزود که از ابتدای سال جاری تا کنون، ۳۱۸ نوعروستحت حمایت، مدارک خود را جهت دریافت جهیزیه یا کمک هزینه مربوطه به این نهاد ارائه داده‌اند و در دهه ولایت جهیزیه آنان نیز تحویل خواهد شد. وی همچنین اظهار کرد که کالاهای غیرنقدی ویژه نوعروسان تحت حمایت شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و اجاق گاز است و این لوازم از محل منابع کمیته امداد و مشارکت نیکوکاران تهیه می‌شود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا