افزایش پلکانی حقوق معلمان

قوق برای معلمان به جهتی که از شرایط ناعادلانه پرداخت حقوق در کشور بی‌بهره نبوده‌اند از یک حمایت نسبی خوبی برخوردار است و در برخی از معلمان که حقوق پایین می‌گیرند و در آغاز استخدام هستند در حدود ۴۵ درصد افزایش حقوق را خواهیم داشت.

علی عسگری با اشاره به مصوبه معافیت آموزش و پرورش از پرداخت قبوض برق و آب و گاز مدارس نیز گفت: اگر برای مدرسه‌ای قبض برود و مطلع شویم، می‌توانیم شکایت کنیم چون طبق مصوبه مجلس معافیت برای مدارس را داشته است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش همچنین به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: ۲۰۰۰ میلیارد تومان در بند ۹ قانون بودجه ۹۸ برای رتبه بندی دیده شده است. همچنین مجلس مصوبه مهمی در زمینه ساختمان ها، املاک و مدارسی دارد که در اختیار دستگاه‌ها و اشخاص دیگری است و باید ظرف مدت شش ماه به آموزش و پرورش باز پس داده شود.

علی عسگری افزود: مصوبه‌ای دیگری هم درباره زمین‌های آموزشی داریم که می توانیم کاربری آنها را تبدیل به احسن و درآمد پایدار کنیم البته این یکی از راه‌های درآمدزایی است.

معاون حقوقی و امور مجلس به راه اندازی ستاد اقتصادی در وزارت آموزش و پرورش نیز اشاره و عنوان کرد: از این طریق می توانیم مستغلات و زمین‌های فرسوده‌ای که مورد نیاز نیست را با نگاه اقتصادی، تغییر کاربری دهیم، زیرا تبدیل به احسن کردن املاک و مستغلات می تواند کمک کننده و راه درآمدی باشد.

علی عسکری به تشریح اولویت‌های کاری در سال آینده پرداخت و گفت: مستند سازی املاک و همچنین تمهید الزامات اجرای متوازن سند تحول بنیادین، ارتقای مدیریت پاسخگو، علمی و کارآمد، کیفیت آموزشی و مدیریت مدرسه، مدرسه محوری، تجهیز آموزشی و پرورشی مدارس، دولت الکترونیک و کارآمد سازی از برنامه‌های مدنظر است.


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: با شورای عالی آموزش و پرورش و معاونت حقوقی دولت و مجلس در حوزه‌های مختلف حقوقی همکاری داریم و آسیب شناسی تخلفات و زمینه‌های علل و بروز آنها را انجام می‌دهیم.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا