خبر خوب فناوری؛ اجرای طرح ملی فیبر نوری در ۱۵ شهر خوزستان

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با بیان اینکه طرح فیبرنوری در ۱۵ شهر خوزستان در حال اجرا است گفت: شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم برای اجرای طرح ملی فیبر نوری در استان را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، مهدی شه‌نظری بیان کرد: طرح ملی فیبر نوری در ۸۸ شهر خوزستان باید عملیاتی شود که تا کنون ۶۹ شهر از این تعداد دارای ابلاغ اجرای پروژه هستند و قرارداد اجرای طرح در ۵۰ شهر نهایی شده است.

وی گفت: طبق برنامه هفتم توسعه، اتصال منازل و محل کسب و کارها به شبکه فیبرنوری باید انجام شود که با این اقدام قطعا شاهد تحویل عظیمی در شبکه ارتباطی استان و کشور خواهیم بود.

شه‌نظری اظهار کرد: طبق بند پ تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری‌ها پس از درخواست اپراتورها در مدت ۱۵ روز باید مجوز حفاری را برای اجرای طرح صادر کنند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان بیان کرد: طی نشست با دستگاه‌های مربوطه برای اجرای این طرح مقرر شد ترمیم خطوط حفاری به صورت استاندارد با شهرداری‌ها انجام گیرد و هزینه آن پرداخت شود.

وی گفت: از شهرداری‌ها انتظار می‌رود مجوز حفاری مناطق جدید را برای اجرای طرح صادر کنند تا پروژه ملی فیبرنوری بر اساس زمان بندی تعیین شده اجرا شود.

شه‌نظری اضافه کرد: در حال حاضر اپراتور فناب تلکام عهده دار اجرای این طرح در اهواز است و اپراتور مبین نت نیز در صورت انعقاد قرار داد در این طرح کار اقدام خواهد کرد.

طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار از ابتدای امسال به طور جدی در استان آغاز شده است و تا پایان برنامه هفتم توسعه باید به طور کامل در استان عملیاتی شود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا