خبر خوب برای اهالی خراسان؛ تفاهم‌نامه ساخت ۶۳ کلاس درس در تایباد منعقد شد

فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: تفاهم‌نامه ساخت ۱۳ فضای آموزشی شهری و روستایی در قالب ۶۳ کلاس درس در این شهرستان مرزی منعقد شده است.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان،  مهدی شیردل در حاشیه آیین انعقاد تفاهم‌نامه ساخت فضای آموزشی سه کلاسه خیرساز افزود: این تعداد تفاهمنامه برای احداث فضاهای آموزشی در بخش مرکزی و میان ولایت تایباد به امضای نیکوکاران شیعه و اهل سنت این خطه مرزی رسیده است.

وی اظهار کرد: ۱۰۰ درصد زمین های پیش بینی شده برای ساخت این مدارس از سوی خیران اهدا شده است و آنان مشارکت ۵۰ درصدی در ساخت آنها دارند.

فرماندار تایباد ادامه داد: در زمان حاضر آموزش و پرورش تایباد ۱۷ پروژه عمرانی در حال ساخت دارد که پیشرفت ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی دارند.

وی با اشاره به اینکه خیران شهرستان تایباد در بخش ساخت مدارس مشارکتی همواره پیشتاز هستند، گفت: در سال جاری و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ۱۵ کلاس درس به فضاهای آموزشی این شهرستان در مناطق شهری و روستایی افزوده شد.

شیردل خاطر نشان کرد: این تعداد کلاس درس با مشارکت ۵۵ درصدی خیران و سهم ۴۵ درصدی دولت دایر شده است.

وی ساخت استخر دانش آموزی در شهرستان تایباد را یکی از مهمترین طرح‌های نیمه تمام عنوان و بیان کرد: با گذشت ۱۳ سال از آغاز ساخت این استخر، هم اکنون این طرح فقط ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال برای ادامه مراحل ساخت آن ۱۹۵ میلیارد ریال اعتبار اوراق مشارکت تعلق گرفته است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، در سال تحصیلی جدید ۳۷ هزار و ۲۹۵دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.


امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا