خبر خوب؛ راه‌اندازی آزمایشگاه کالیبراسیون جدید در آذربایجان‌غربی

به مناسبت هفته استاندارد، وحید موسی‌پورمدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی، از راه‌اندازی یک آزمایشگاه کالیبراسیون جدید در استان خبر داد و این اقدام با هدف کاهش نیاز واحدهای تولیدی به ارسال تجهیزات به خارج از استان برای کالیبراسیون انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، موسی‌پور در این خصوص اظهار داشت: این آزمایشگاه جدید قادر است تمامی تجهیزات مورد نیاز واحدهای تولیدی که برای دریافت استانداردهای لازم به کالیبراسیون نیاز دارند، در داخل استان آزمایش کند.

وی افزود : از این پس، فرآیندهای کالیبراسیون به صورت محلی و با صرفه‌جویی در زمان و هزینه انجام خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان افزود: این آزمایشگاه به طور مستقیم بر ارتقای کیفیت و دقت تولیدات داخلی تأثیرگذار است و مشکلات پیشین واحدهای تولیدی در زمینه ارسال تجهیزات به سایر استان‌ها برطرف خواهد شد.

موسی‌پور همچنین به سطح بالای کیفیت آزمایشگاه‌های کالیبراسیون استان اشاره کرد و تأکید داشت: با وجود توانایی‌های فنی بالای این آزمایشگاه‌ها، هنوز باید به استانداردهای جهانی، به‌ویژه ایزو ۱۷۰۲۵، دست یابند. این استاندارد به‌عنوان معیار اصلی تأیید عملکرد آزمایشگاه‌ها در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود.

واسنجی یا کالیبراسیون (به انگلیسی: Calibration ) مطابقت با استاندارد را تعیین می‌کند. کالیبراسیون اندازه‌گیری و تعیین صحت وسیله اندازه‌گیری در مطابقت با مرجع تأیید شده می‌باشد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا