خبر خوب؛ طرح فیبر نوری مشاغل و منازل در شهر گراب کوهدشت آغاز شد

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها ( FTTH) به طول ۱۰ کیلومتر در شهر گراب (وحدت شهر) کوهدشت آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، نبی اله شمسی فر در حاشیه بازدید از پروژه های فیبرنوری شهرستان کوهدشت افزود: با این اقدام شهر گراب به شبکه فیبر نوری متصل خواهد شد و مشترکان این منطقه از سرویس های باند پهن در بستر فیبر نوری مخابرات بهره مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: امید می رود این طرح با پیش بینی سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریالی با توجه به شرایط و مسیر اجرای پروژه، طی بازه زمانی چند ماهه به اتمام رسد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان ادامه داد: به منظور جلب رضایت‌مندی حداکثری مشتریان، فروش سرویس‌های ویژه و محصولات متنوع از جمله فیبر نوری به منازل (FTTH) در دستور کار مخابرات منطقه و شهرستان‌ها قرار دارد و امیدواریم بتوانیم به زودی سرویس‌های پرسرعت را به مشتریان و متقاضیان در نقاط مختلف سطح استان و شهرستان‌های تابعه واگذار کنیم.

شمسی فر افزود: تاکنون مشتریان در اکثر نقاط مختلف استان با ایجاد امکانات لازم در حال استفاده از سرویس های باند پهن مخابرات در بستر این فناوری هستند و ایجاد امکانات برای واگذاری این سرویس سایر شهرها نیز در دست اقدام است.

کی از مهمترین برنامه‌های اولویت دار وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری است که در این راستا پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها از سال گذشته برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش آغاز شد.

بر این اساس باید ۸۰ درصد کسب و کارها و منازل به این خدمت مجهز شوند که سهم لرستان معادل ۲۸۰ هزار مشترک است اما هدفگذاری برای ارائه این سرویس به تمامی ۳۴۰ هزار مشترک صورت گرفته و عملیات اجرای نیز در حال انجام است. در این راستا تاکنون بیش از ۲۶۰ کیلومتر عملیات حفاری برای اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در استان انجام شده و کار احداث فیبر (شوتینگ) نیز در ۷۰ کیلومتر صورت گرفته است .

تامین فیبر نوری تا درب منازل رایگان است و پس از آن با توجه به درخواست متقاضیان در محیط های شخصی، هزینه های مختلفی برای خرید اشتراک توسط اپراتورها دریافت می شود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا