جراحی موفقیت آمیز کیست ۶ کیلوگرمی در بندرعباس

رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان شریعتی بندرعباس گفت: عمل جراحی کیست ۶ کیلو و ۴۷۵ گرمی تخمدان بانوی هرمزگانی در این مرکز با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، دکتر مریم مرادی شهدادی با اعلام این خبر اظهار کرد: بیمار خانمی ۳۵ ساله با سابقه ۲ بار عمل جراحی سزارین و یک عمل جراحی شکمی، دارای ۲ فرزند و سابقه ۲ بار سقط جنین بود که با شکایت اصلی درد شکم و تهوع و استفراع به مرکز زنان و زایمان شریعتی بندرعباس مراجعه و در بخش زنان بستری شد.

وی بیان کرد: بیمار از ۶ ماه قبل درد شکمی داشت و در بررسی سونوگرافی بیمار موید کیست تخمدانی بود؛ بنابراین به علت درد شدید شکمی و علائم همراه بیمار، کاندید عمل جراحی اورژانس شده و به اتاق عمل منتقل شد.

متخصص زنان و زایمان هرمزگان و پزشک معالج بیمار اظهار کرد: بعد از برش جراحی و ورود به حفره شکم کیست تخمدان ۲۵ سانتی در سمت راست مشاهده شد؛ تخمدان راست با توده ۲۵ سانتی متری، چهار دور چرخش داشت که ابتدا چرخش برطرف و کیست با وزن حدود هفت کیلوگرم (۶ کیلو و ۴۷۵ گرم) برداشته و به پاتولوژی ارسال شد.

دکتر مرادی با اشاره به اینکه شخص بیمار با حال عمومی خوب به ریکاوری و سپس بخش ویژه منتقل شد،تشریح کرد: با وجود جابه جایی ارگان‌های شکمی در اثر کیست تخمدانی با انجام عمل جراحی ماهرانه، بیمار بدون عارضه و آسیب دیدن اندام‌های داخلی و خونریزی و هماتوم درمان و با حال عمومی خوب پس از سه روز ترخیص شد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا