خبر خوب از بنیاد علوی؛ ۱۳۰۰ دانش آموز چابهاری با حمایت بنیاد علوی از کلاس درس استاندارد بهره مند شدند

با آغاز سال نو تحصیلی و همزمان با پویش حال خوب بنیاد علوی، دو باب مدرسه 12 کلاسه در مرادآباد و جدگال آباد شهر چابهار افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، مراسم بهره برداری از این مدارس با حضور محمود عسکری آزاد رئیس هیئت مدیره و سرپرست بنیاد علوی، حمیدرضا خان محمدی سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس كشور، فرماندار، مدیران بنیاد علوی و سایر مسئولان این منطقه برگزار شد.

عسکری آزاد در مراسم افتتاح این مدارس گفت: بنیادعلوی در خدمت رسانی به مردم سیستان و بلوچستان همواره آماده است و پروژه های زیادی را اجرا کرده و برنامه ها و پروژه های جدیدی نیز در دست اجرا دارد.
مدرسه ۱۲ کلاسه محله مرادآباد با زیربنای هزار و ۱۳۸ مترمربع و اعتباری بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال با مشارکت بنیاد علوی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در سه طبقه ساخته شده است.
همچنین آموزشگاه ۱۲ کلاسه محله جدگال آباد با زیربنای هزار و ۴۴۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال با مشارکت خانواده مجیبیان و یاوری و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ۲ طبقه به بهره برداری رسید.
با افتتاح این ۲ باب آموزشگاه یک‌هزار و ۳۰۰ دانش آموزان شهر چابهار در ۲ شیفت از کلاس درس استاندارد بهره مند شدند.
حضور در مناطق محروم، مشارکت در ساخت، تعمیر و بهسازی فضاهای آموزشی یکی از برنامه های محوری بنیاد علوی در ایجاد فضایی عادلانه برای تحصیل دانش آموزان ساکن این مناطق است.
بنیاد علوی علاوه بر تداوم کمک به ساخت و تجهیز مدارس، در سال جاری نیز قبل از شروع سال تحصیلی ضمن کمک به مدارس شبانه‌روزی، حضوری پر رنگ در حوزه تجهیز هنرستان‌های مناطق محروم و تامین اقلام تحصلیی برای دانش آموزان خواهد داشت.
یادآور می شود: با حمایت بنیاد علوی در طول 5 سال گذشته در 13 استان کشور، 873 کلاس درس احداث شد. استان سیستان و بلوچستان با تعداد 209 کلاس درس، بیشترین آمار مشارکت بنیاد علوی را به خود اختصاص داده است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا