خبر خوب؛ راه‌اندازی نخستین کلینیک حقوقی فرهنگیان کشور در یزد

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: نخستین کلینیک حقوقی فرهنگیان کشور با همکاری وکلای مجرب در راستای خدمت به جامعه هدف و رسیدگی به مطالبات آنها از ابتدای سال تحصیلی جدید در این مرکز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، علی اکبر کریمی زارچی ” افزود: ایجاد زمینه لازم برای خدمت به فرهنگیان دلسوز و نقش آفرین در عرصه تعلیم و تربیت یکی از اهداف مهم دانشگاه فرهنگیان است.

وی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته ۴۰ کانون و انجمن تشکیل و همچنین ۹۳۰ برنامه فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان برگزار شده گفت: در سال تحصیلی گذشته این مرکز موفق به کسب ۶ عنوان ملی در بین دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور و ۲۰ عنوان برتر در جشنواره‌ها شد.
این مسئول بیان کرد: هم‌اکنون دانشگاه فرهنگیان استان دارای ۲ پردیس شهیدان پاکنژاد برای برادران و پردیس فاطمه‌الزهرا(س) برای خواهران است که تعداد دانشجو معلمان این ۲ پردیس تا تیرماه ۱۴۰۲ شامل یک هزار و ۸۸۱ بود.

کریمی تصریح کرد: در مهرماه امسال شاهد افزایش ۲ برابری حضور دانشجو معلمان نسبت به سال گذشته در دانشگاه فرهنگیان استان خواهیم بود و در سال تحصیلی جدید تعداد ۳۹۰ دانشجومعلم در پردیس خواهران و ۳۷۳ نفر در پردیس برادران پذیرش خواهند شد.وی، راهبرد اصلی دانشگاه فرهنگیان را، تربیت دانشجو معلمانی دانا و توانا ذکر کرد و گفت: دانش و مهارت ۲ بال پرواز معلمان آینده است و یک معلم خوب زمانی می‌تواند برای دانش‌آموزان مفید و برای نظام تعلیم و تربیت موثر باشد که از ۲ شاخصه دانایی و توانایی برخوردار باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه را ۳۷ نفر ذکر کرد و گفت: طرح تکریم و ارج نهادن به مفاخر در دانشگاه فرهنگیان در دستور کار است و تلاش داریم از این طریق، اماکن و فضاهای دانشگاه فرهنگیان را به نام این مفاخر که در نظام تعلیم و تربیت موثر بودند نامگذاری کنیم.

کریمی به اجرای طرح تقریب تجارب نسل‌ها در این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: در قالب این طرح علاوه بر مطالعه سرفصل‌های درسی توسط دانشجو معلمان در قالب این طرح پل اتصالی بین آنها با پیشکسوتان و مفاخر با حضورشان در دانشگاه برقرار می‌شود.

اکنون بیش از ۷۰ هزار دانشجو در ۸۰ واحد دانشگاهی استان یزد تحصیل می‌کنند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا