خبر خوب از بنیاد علوی؛ با تشکیل 5 گروه، 200 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، محسن مردعلی عضو هیات مدیره و جانشین مدیرعامل بنیاد علوی، اشتغالزایی و پیشرفت مناطق محروم را اولویت اول بنیاد اعلام کرد و گفت: امسال در نظر داریم با تشکیل 5 گروه، 200 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

مردعلی در مراسم آغاز بزرگترین رزمایش مشترک اردوهای جهادی پزشکی در عنبرآباد کرمان گفت: بنیاد علوی بدنه و بازوی توانمندسازی محرومین و محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است و در حوزه های مختلف خدمات ارائه می دهد.

وی همچنین گفت: از سال گذشته تغییراتی در رویکردهای بنیاد علوی در حوزه توانمندسازی محرومین و محرومیت زدایی ایجاد شده و برهمین اساس اقدامات ما بر مبنای سه رویکرد، کمک به محرومین و محرومیت زدایی بر روی اشتغالزایی، ارتقای شاخص های سلامت و ارتقای عدالت آموزشی متمرکز شده است.

جانشین مدیرعامل بنیاد علوی افزود: اولین اولویت بنیاد بر روی اشتغالزایی و پیشرفت مناطق محروم متناسب با ظرفیت ها، توان مردم و برخورداری از نیروهای مستعد است و بر همین اساس ایجاد اشتغال پایدار با این رویکرد را دنبال می کند.

وی دومین اولویت بنیاد علوی را در حوزه خدمات درمانی و سلامت برشمرد و اظهار کرد:‌ در همین راستا خدمات تخصصی سلامت با همکاری بخش خصوصی، دولتی و گروه های جهادی به مردم ارائه می شود تا شاهد ارتقای شاخص های سلامت متناسب با سطح کشور باشیم.

مردعلی افزود: از آنجایی که شاخص های سلامت در حوزه دهان و دندان از سطح جهانی پایین تر است بنابراین بخشی از خدمات بنیاد علوی به حوزه دهان و دندان اختصاص داده شده است.

عضو هیات مدیره بنیاد علوی با بیان اینکه امسال برای۲۵۰ هزار نفر اقدامات درمانی و مراقبتی انجام می شود، افزود: در حوزه تخصصی چشم نیز با همکاری گروه های جهادی ۳۰۰ هزار نفر از خدمات ویزیت، درمان، لنز و جراحی بهره مند خواهند شد.

مردعلی خاطرنشان کرد: در حوزه زنان و زایمان نیز در سال جاری، ۱۶۰ هزار نفر از مادران شیرده و باردار تحت خدمات بنیاد علوی قرار می گیرند و بخشی از خدمات حوزه درمانی و سلامت نیز به گوش اختصاص داده شده تا کودکان ۳ تا ۵ سال از این خدمات بهره مند شوند.

آموزش موضوع دیگری بود که جانشین مدیرعامل بنیاد علوی به آن پرداخت و گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته رتبه های برتر کنکور اغلب از مناطق محروم هستند که این مهم به دلیل کیفیت سطح آموزش در این مناطق است.

وی افزود: اگر دسترسی به محتوا و معلم مناسب فراهم شود امکان قبولی دانش آموزان بیشتری در رشته های خوب دانشگاهی فراهم می شود و آنها پس از فارغ التحصیلی می توانند در کسب وکارهای مناسبی مشغول به کار شوند که حاصل این روند انقطاع فقر از خانواده های محروم خواهد بود.

مردعلی این نکته را نیز یادآور شد که امسال ۳۷۴ هزار دانش آموز ساکن مناطق محروم از خدمات بنیاد علوی بهره مند خواهند شد.

وی در بخش دیگری با تصریح براین مطلب که استان کرمان جایگاه ویژه ای نزد بنیاد علوی دارد، گفت: کرمان اولین استانی است که بیش از 10 درصد خدمات بنیاد علوی را به خود اختصاص داده است.

مردعلی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال 5 هزار طرح با بکارگرفتن 15 هزار نفر در حوزه های خرد، خانگی، کارگاهی و بنگاهی و ایجاد زنجیره ای از اشتغالزایی در این استان اجرایی می شود.

جانشین مدیرعامل بنیاد علوی افزود: همچنین در حمایت از دانش آموزان مناطق محروم استان نیز ۵ هزار دانش آموز در زمینه استعداد سنجی و آموزشی تحت پوشش این بنیاد قرار می گیرند

وی در پایان گفت: این نوید را به مردم مناطق محروم کرمان می دهیم که با توانمندسازی گروه های جهادی و تامین تجهیزات با همراهی دانشگاه های علوم پزشکی و گروه های جهادی بومی خدمات پزشکی جهادی در این مناطق دائمی شود تا دهک های یک تا چهار از این خدمات بهره مند گردند.

خاطر نشان می شود: بزرگترین رزمایش مشترک اردوهای جهادی- پزشکی همزمان با پویش حال خوب بنیاد علوی از امروز به مدت سه روز در استان کرمان برگزار می شود.

این رزمایش با نام شهید آیت‌الله رئیسی و مشارکت گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی، بسیج جامعه پزشکی، استانداری و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی این استان برگزار می‌شود. 

قرار است در مدت برگزاری این رزمایش مشترک با رمز یا امام حسن عسکری(ع) همزمان در ۸ شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبارجنوب، جازموریان، بم، ریگان، نرماشیر، اردو‌های جهادی پزشکی به ۱۵ هزار نفر خدمت رسانی شود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا