خبر خوب؛ ۶ معدن در قزوین احیا و به چرخه اکتشاف بازگشت

مدیرکل صمت قزوین گفت: ۶ معدن استان در سال جاری با همراهی دستگاه‌های اجرایی و مصوبات شورای معادن احیا و مجددا به چرخه اکتشاف و بهره برداری بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، محسن رستمی در هجدهمین نشست شورای معادن استان قزوین اظهار کرد: سال گذشته نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان قزوین ۱۳ معدن احیا و به چرخه فعالیت برگشته بود.

وی با بیان اینکه ۲۸۱ پروانه بهره برداری معدن در استان قزوین وجود دارد، تصریح کرد: ظرفیت اکتشاف و بهره برداری معادن در استان قزوین ۱۵ میلیون تن در سال است که انواع مواد معدنی مهم از جمله مس (۱۲ معدن) سرب و روی (۹ معدن) و آهن (هفت معدن) را به خود اختصاص داده است.

رستمی تعداد شرکت فرآوری معادن استان قزوین را ۱۵۴ واحد عنوان کرد و گفت: شرکت‌های کاشی و سرامیک ۱۲ واحد، شیشه و صنایع وابسته ۲۴ واحد، پودرهای شوینده هفت واحد، شیشه خودرو یک واحد، انواع پودر ۱۳ واحد، مایعات شوینده و بهداشتی ۹۵ واحد و روغن خوراکی ۲ واحد از مجموع کارخانجات فرآوری معادن را به خود اختصاص داده است.

این مسوول در خصوص اشتغال در حوزه معادن نیز خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد مشاغل استان نزدیک به ۳۰ هزار نفر درون واحدهای معدنی بوده و ظرفیت اشتغال در این حوزه بسیار بالا است.

گفتنی است، شورای معادن به استناد ماده ۱۲ قانون معادن در کشور تشکیل شده و بر اساس ماده ۴۳ همین قانون این شورا در استان‌ها نیز با ۱۵ عضو برگزار می‌شود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا