گزارشی از یک رویداد خوب؛ حال خوب و امیدآفرین در آبادیران

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، نمایشگاه «روایت پیشرفت» بخش ویژه‌ای در دومین نمایشگاه ملی آبادیران است که به معرفی و روایت پیوند میان مردم و دستاوردهای فناورانه در حل محرومیت‌ها و تحقق پیشرفت می‌پردازد.

تجربه موفق اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان، اثربخشی بیش از 10هزار شرکت‌ دانش‌بنیان در توسعه بخش‌های گوناگون کشور و ایجاد اشتغال فراگیر، زمینه را برای توجه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به نقش زیست بوم فناوری و نوآوری در حل مسائل مناطق کم‌تر برخوردار جلب کرد.

اساس و پایه شکل‌گیری رویداد ملی«آبادیران» توجه بخشیدن زیست‌بوم نوآوری و فناوری به مناطق دور از امکانات در کشور، حل مسائل و مشکلاتی است که به کمک محصولات شرکت های دانش‌بنیان حل می شود.

حال در دومین دوره این رویداد و در قالب دومین نمایشگاه ملی آبادیران، با مشارکت بیش از 350 شرکت دانش‌بنیان و خلاق و 45 نهاد مختلف، آمده است تا رفع محرومیت از مناطق کم‌تر برخوردار و پیوند مردم با فناوری و نوآوری را تحقق ببخشد.

در آبادیران امسال به بهانه شعار سال جاری که جهش تولید با مشارکت مردم است، بخشی تازه تحت عنوان «نمایشگاه ملی روایت پیشرفت و مشارکت مردمی» اضافه شد که هدف از برگزاری این قسمت از نمایشگاه نمایش و روایت عینی نمونه‌هایی از موضوع مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان بود.

به طوری‌که مردم توانستند به کمک شرکت دانش بنیان تحولی را در عرصه اقتصاد دانش‌بنیان رقم بزنند.

نمایشگاه روایت پیشرفت تلاش می‌کند تا تصویری واقعی و ملموس از نقش آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع محرومیت‌ها با کمک مردم ارائه کند.

این نمایشگاه که در چند بخش گوناگون و همزمان با نمایشگاه ملی آبادیران در حال برگزاری است، حال به هویتی مستقل و جدایی ناپذیر از رویداد آبادیران تبدیل شده است و ظرفیت‌ها و دستاوردهای پیشرفت را از ابعاد گوناگون به تصویر می‌کشد.

نمایشگاه عکس پیشرفت، یکی از بخش‌های نمایشگاه روایت پیشرفت است که نقش آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک مردم را روایت می‌کند.

در دل این نمایشگاه، بخش «قهرمانان پیشرفت»، افراد نخبه، خبرگان و مدیران عامل شرکت دانش بنیان را که اقدامات منحصر به فرد و الگو را روایت‌گری می‌کند. این بخش افراد و اقداماتی را که در جهان شاید نمونه مشابه نداشته باشد روایت می‌‌کند.

اما یکی دیگر از بخش‌‌های جذاب نمایشگاه روایت پیشرفت، تحت عنوان «موکب خادم الرضا(ع)»، نقش آفرینی رئیس‌جمهور شهید در حل مشکلات مردم، آبادی ایران و پیشرفت را روایت می‌کند.

در قالب نمایشگاه روایت پیشرفت همچنین بخش ویژه‌ای به اربعین اختصاص یافته است و توانمندی بخش‌های مختلف از موکب‌داران تا دانش‌بنیان‌ها برای برگزاری رویداد اربعین معرفی می‌شود.

در قالب نمایشگاه روایت پیشرفت از کتابچه‌ای تحت عنوان کتابچه علم‌داران دانش، با رویکرد توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در خدمت رویداد جهانی اربعین رونمایی شد. در قالب این کتابچه، کمک به زائرین و راه‌کارهای نوآورانه و فناورانه در حوزه اربعین معرفی شده است.

در بخش اربعین نمایشگاه روایت پیشرفت، فرصتی فراهم شده است تا دست‌اندرکاران و علاقمندان این رویداد بزرگ، اعم از شرکت‌ها، موکب داران، گروه‌های مردمی و افرادی که در این حوزه فعال هستند، کمک دهنده باشند.

در نمایشگاه روایت پیشرفت، چهار غرفه به صورت واقعی و 30 غرفه به صورت مجازی حضور دارند که روایت‌گر فعالیت‌ها و دستاوردای مجموعه خودشان هستند.

این نمایشگاه تلاش می‌کند تا میدان نقش آفرینی مردم در عرصه محرومیت‌زدایی، مردمی سازی اقتصاد دانش‌بنیان و حضور فناوری و نوآوری در جامعه را به تصویر بکشد و در قالب نمایشگاه ملی آبادیران، میزبان گروه‌های مردمی، شرکت‌ها، نهادها و سایر علاقمندان خواهد بود.

 نمایشگاه ملی روایت پیشرفت از 22 تا 25 خردادماه، همزمان با دومین نمایشگاه ملی آبادیران در مصلی تهران میزبان حضور علاقمندان است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا