خبر خوب اقتصادی: کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن ملی

به گزارش پایگاه خبری امید رسان ، معاون وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که اقداماتی برای ثابت نگه داشتن و کاهش نرخ سود وام‌های مربوط به طرح مسکن ملی انجام شده و اقساط این تسهیلات برای دو سال اول به مبلغ ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین گردیده است.

طرح مسکن ملی در ایران به عنوان یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های عرصه مسکن شناخته می‌شود که با هدف فراهم آوردن خانه‌های با کیفیت و مناسب برای اقشار متنوع جامعه راه‌اندازی گردیده است. این طرح تحت مدیریت وزارت راه و شهرسازی فعالیت می‌کند و با همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی، در جهت ارائه راهکارهای مسکونی برای خانواده‌های کم‌درآمد و متوسط اقدام می‌نماید. با توجه به افزایش نیازها در جامعه، این طرح به عنوان یکی از کلیدی‌ترین پروژه‌های مسکونی در نظر گرفته می‌شود.

هادی عباسی اظهار داشت: با انعقاد قرارداد سپرده‌گذاری به ارزش ۲ میلیارد دلار بین بانک مسکن و صندوق توسعه ملی، قدم مهمی در جهت ثابت و کاهش نرخ سود از ۲۳ به ۱۸ درصد برداشته شده است.

او در ادامه افزود: اقدام دیگری که در راستای بهبود وضعیت درخواست‌دهندگان طرح مسکن ملی انجام شده، تنظیم اقساط تسهیلات به صورت پلکانی است. طبق تصویب بانک مرکزی، متقاضیان می‌توانند اقساط خود را به شکل پلکانی پرداخت نمایند، به طوری که در دو سال نخست، مبلغ قسط وام‌ها ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده و از سال سوم به بعد افزایش خواهد یافت.

عباسی تأکید کرد: هم اکنون شرایط به گونه‌ای فراهم آمده که کارگران دریافت‌کننده وام‌های طرح مسکن ملی قادر به پرداخت اقساط خود باشند، این اقدام بزرگی است که در نظام بانکی کشور صورت گرفته است.

پایگاه خبری امید رسان ، رسانه امید بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا