مصرف روزانه آجیل و تاثیر آن بر سلامت بدن

میزان مصرف آجیل چقدر باید باشد؟ به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، بدون شک همه ما درباره تاثیر آجیل بر سلامتی شنیده‌ایم و می‌دانیم که شامل مواد مفیدی برای بدن است.

بنابراین پیشنهاد می‌شود که آجیل را به صورت مخلوط و در رژیم روزانه خود قرار دهید تا مواد مغذی را از همه مغزها و به طور مداوم دریافت کنید.

از این‌رو، در این مطلب قصد داریم برخی از مهمترین تاثیرات آجیل مخلوط بر بدن را بررسی کنیم و به شما بگوییم که آجیل آنلاین را چطور خریداری کنید.

در انتها نیز بارجیل را به عنوان یک فروشگاه معتبر جهت خرید اینترنتی آجیل و خشکبار به شما معرفی می‌کنیم.

مصرف آجیل مخلوط برای کنترل و کاهش دیابت

اگرچه آجیل مانند بسیاری از مواد غذایی دیگر حاوی قند و چربی است، اما قند موجود در آن به مقداری نیست که برای دیابتی‌ها مشکل‌ساز باشد.

برعکس، بسیاری از انواع آجیل تاثیر مثبتی در کاهش و کنترل سطح قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 دارند.

یکی از بارزترین فواید آجیل برای بیماران دیابتی، تاثیر آن در کاهش سطح کلسترول است. برای بیماران دیابتی بسیار مهم است که از سطوح بالای کلسترول خودداری کنند.

زیرا قرار گرفتن در معرض سطوح بالای کلسترول خون، خطر باریک شدن و گرفتگی عروق را افزایش می‌دهد. از طرفی، انواع آجیل منبع خوبی از پروتئین و چربی‌های سالم برای بیماران دیابتی هستند.

آنتی اکسیدان موجود در آجیل و تاثیر آن

آجیل منبع غنی از آنتی اکسیدان است و بنابراین تاثیر زیادی بر سلامت بدن دارد. آنتی اکسیدان‌ها، از جمله پلی فنول‌های موجود در آجیل، می‌توانند رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند.

این‌ها مولکول‌های ناپایداری هستند که باعث آسیب سلولی و افزایش خطر بیماری استرس اکسیداتیو می‌شوند. طبق مطالعات، گردو نسبت به ماهی ظرفیت بیشتری برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد دارد.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گردو و بادام می‌توانند از چربی‌های ظریف سلول‌ها در برابر آسیب‌دیدگی در اثر اکسیداسیون محافظت کنند.

خوردن آجیل و درمان کم خونی

کم خونی زمانی اتفاق می‌افتد که بدن گلبول‌های قرمز سالم کافی نداشته باشد. این وضعیت عمدتا به دلیل از دست دادن خون، تخریب گلبول‌های قرمز یا ناتوانی بدن در تولید گلبول‌های قرمز کافی ایجاد می‌شود.

کمبود فولات و ویتامین B12 می‌تواند بر توانایی بدن در ساخت گلبول‌های قرمز تاثیر بگذارد. اگر بدن انسان نتواند ویتامین B12 را به خوبی پردازش کند، فرد دچار کم خونی خطرناک می‌شود.

مصرف آجیل به طور روزانه می‌تواند تاثیر زیادی در درمان کم خونی داشته باشد. برخی از مغزها، سرشار از آهن، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C هستند و به بدن اجازه می‌دهند که آهن را ساده‌تر جذب کند.

در بین انواع آجیل، پسته، بادام، گردو و بادام هندی تاثیر بیشتری بر درمان کم خونی دارند.

آیا مصرف آجیل باعث افزایش وزن می‌شود؟

جواب این سوال می‌تواند هم مثبت باشد هم منفی! به طور کلی، آجیل سرشار از انواع چربی است و کالری بالایی دارد. قطعا اگر میزان زیادی از انواع آن را مصرف کنید، بعد از مدتی دچار افزایش وزن خواهید شد.

با این حال، وجود چربی به طور خودکار به این معنی نیست که آجیل باعث افزایش وزن شما می‌شود. زیرا باید بدانید که آجیل‌ها منبع خوبی از فیبر، پروتئین و مواد معدنی هستند که می‌توانند باعث کاهش وزن شوند.

اما اگر آنها را در حد تعادل مصرف کنید، جلوی اشتهای شما را می‌گیرند و در عین حال باعث لاغر شدن شما می‌شوند.

در هنگام خرید اینترنتی آجیل مخلوط باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اگر زمان زیادی برای خرید حضوری ندارید، خرید آنلاین آجیل برای شما مناسب است. با این روش می‌توانید قیمت‌ها را مقایسه کنید و آجیل با کیفیت و مقرون به صرفه را بخرید. اما هنگام خرید حتما به نکات زیر دقت کنید:

بررسی نماد اعتبار فروشگاه

ابتدا حتما باید مطمئن شوید که فروشگاه معتبر است و می‌توانید روی آن حساب باز کنید. بررسی نماد اعتبار سایت، تماس با فروشگاه و خواندن نظرات مشتریان پیشین سایت کمک زیادی به شما می‌کنند.

بررسی قیمت‌ها

هنگام خرید آجیل مخلوط حتما قیمت را در چند فروشگاه بررسی کنید تا مناسب‌ترین قیمت را پیدا کنید و مطمئن شوید که محصول را خیلی گران‌تر نمی‌خرید.

خواندن نظرات مشتریان

خواندن نظرات مشتریان در داخل سایت یا شبکه‌های اجتماعی فروشگاه، به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید آیا فروشگاه به وعده‌های خود وفادار است یا خیر.

اطمینان از شرایط مرجوعی

اگر برای اولین بار از فروشگاه خرید می‌کنید و از کیفیت آجیل آن اطمینان ندارید، حتما شرایط مرجوعی را بررسی کنید تا در صورت نداشتن کیفیت لازم، بتوانید محصول را مرجوع کنید.

خرید آجیل مخلوط از بارجیل

بارجیل یکی از معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین آجیل است که انواع آجیل و خشکبار را با کیفیت و تنوعی بی‌نظیر برای شما ارسال می‌کند. بسته‌بندی استاندارد بارجیل باعث می‌شود که محصول در طول ارسال دچار آسیب نشود.

کافیست وارد سایت این فروشگاه شوید، آجیل مخلوط را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا