خبر خوب؛ مرکز هم آفرینی امنیت غذایی و زیستی پایدار راه‌اندازی می‌شود

خبر خوب/«مرکز هم آفرینی امنیت غذایی و زیستی پایدار» راه‌اندازی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان فرهاد جوان، دانش آموخته دکتری تخصصی علوم جغرافیایی – جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی – نظام سیاستگذاری در برنامه‌ریزی روستایی از دانشگاه خوارزمی و محقق پسادکتری

که با راهنمایی جناب محمود جمعه پور در حال انجام این طرح است در توضیح آن بیان کرد: گردشگری یکی از بزرگترین صنایع در جهان به شمار می آید.

در دهه های اخیر به دلیل افزایش شدید انواع روش های گذراندن اوقات فراغت و افزایش راحتی سفر برای بسیاری از افراد رونق گرفته است.

امروزه گردشگری غذا از جذابترین و محبوبترین انواع گردشگری شناخته شده در دنیا میباشد .

همچنین غذاهای محلی تاثیر بسیار مهمی در معرفی مقصد های گردشگری میگذارند و باعث جذب گردشگر های زیادی میشود.

وی اضافه کرد: گردشگری غذا به عنوان یک جاذبه بسیار مهم در گردشگری میتواند تاثیر اقتصادی چشمگیر و زیادی بر جامعه میزبان داشته باشد .

زیرا مصرف غذا یک سوم و یا حتی بیشتر از کل عزینه های گردشگر را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین میتوان به این مسئله به عنوان بخش درآمد زایی گردشگری توجه ویژه داشت .

محققان حوزه برنامه‌ریزی روستایی با حمایت بنیاد ملی علم ایران در حال تدوین الگوی توسعه گردشگری مبتنی بر ارزش مصرف غذای محلی با رویکرد پایدارسازی جوامع محلی هستند.

جوان گفت: در این تحقیق به موضوع ارزش‌های مصرفی غذاهای محلی که چه میزان در نگرش گردشگران نسبت به غذاهای محلی تأثیر دارد، پرداخته می‌شود که نقش ارزش‌های مصرفی غذاهای محلی در پایدارسازی جوامع محلی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی به چه میزان است.

در ادامه نیز به طراحی الگوی توسعه گردشگری گیلان در راستای پایدارسازی جوامع محلی با تمرکز بر ارزش مصرفی غذاهای محلی می‌پردازیم.

امیدرسان ، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا