خبر خوب برای سربازها: خدمت نظام وظیفه بازهم کم می‌شود

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، سید محسن دهنوی، عضو هیات رئیسه، به توافق میان ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس مجلس در لایحه برنامه هفتم توسعه اشاره کرد.

او اعلام کرد که طبق این توافق، میانگین خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه خواهد رسید و بنابراین، حداقل ۳ ماه از خدمت تمامی سربازان کاهش می‌یابد.

این نماینده تهران اظهار کرد که ستاد کل نیروهای مسلح با تأمین اعتبار دولت، نسبت به جایگزینی سرباز با سایر عضویت‌ها در حد اعتبار تامین‌شده اقدام خواهد کرد.

با اجرای این تصمیم، نیاز به سربازان کاهش می‌یابد و استفاده از آن‌ها در جایگاه‌های تخصصی افزایش می‌یابد.

دهنوی بیان کرد: “دانشجویان خارج از کشور، امکان معافیت تحصیلی خواهند داشت که این موجب تسهیل بازگشت نخبگان به کشور می‌شود.”

او توضیح داد که ستاد کل نیروهای مسلح، برنامه‌ای جهت تعیین تکلیف مشمولان غائب تدوین و به مجلس ارائه خواهد کرد و افزود: مشمولان خدمت سربازی با ۳۵ سال سن و دارای دو فرزند و بیشتر معاف خواهند شد.

این تصمیمات به صورت حکم پیشنهادی برای رفع ابهامات شورای نگهبان در سامانه قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی بارگذاری شدند.

پس از تصویب در صحن مجلس و تایید شورای نگهبان، اجرایی خواهند شد.

در پایان، او از پیگیری‌ها و همکاری‌های قالیباف و سردار باقری تشکر کرد و بیان کرد: “آقایان قالیباف و سردار باقری توانستند با همکاری مشترک، یک کار موفق را شکل دهند و این همکاری موفق در آینده نیز ادامه خواهد داشت.”

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا