غذای مناسب برای توله سگ سه ماهه چیست؟

غذای مناسب برای توله سگ سه ماهه چیست؟ اگر برای شما هم سلامتی توله سگ‌تان اهمیت دارد باید بدانید توله سگ‌ها از بدو تولد تا زمانی که به بلوغ برسند به یک تغذیه خاص نیاز دارند. تغذیه توله سگ از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا در صورت عدم فراهم کردن غذای باکیفیت برای این حیوانات رشد کامل و سلامت عمومی آنها به خطر می‌افتد.

دوران تولگی یک سگ با هر نژادی حدوداً یک سال اول زندگی آنها است. توله سگ‌ها رشد بسیار سریعی دارند و در صورتی که تعداد وعده‌های غذایی و ترکیبات ضروری آنها به درستی انتخاب نشود در معرض بیماری‌های مختلف قرار می‌گیرند و یا حتی عمر آنها کاهش پیدا می‌کند.

غذای توله سگ از زمانی که به دنیا می‌آید تا حدود دو ماهگی شیر مادر است.

از دو ماهگی به بعد می‌توان شیر را از برنامه غذایی توله سگ حذف کرد و غذاهای نرم را در رژیم غذایی حیوان قرار داد.

غذای توله سگ در سه ماهگی می‌تواند شامل غذای نرم و خشک باشد. سن سه ماهگی به عنوان دوران اصلی رشد توله سگ به حساب می‌آید و سنی است که باید توله سگ از غذاهای مقوی حاوی مواد کاملی همچون پروتئین، چربی، فیبر، کربوهیدرات، ویتامین‌ها مواد معدنی استفاده کند. 

در این سن توله سگ می‌تواند به راحتی از انواع غذاهای خشک و کنسروی تجاری استفاده کند تا تمام مواد مغذی لازم به بدن حیوان رسانده شود.

یکی از برندهایی که به شکل تخصصی دست به تولید غذای سگ و غذای توله سگ زده است برند رویال کنین است. این برند یکی از مطرح‌ترین و معتبرترین برندهای تولیدکننده غذای سگ و گربه در جهان به شمار می‌رود که محصولات خود را بر حسب سن پت، سایز، نژاد، بیماری، نیازهای خاص و … دسته‌بندی می‌کند.

انواع غذای رویال کنین تمام نیازهای حیوان را از سن نوزادی تا بلوغ و کهن‌سالی پوشش می‌دهد.

محصولات این برند توسط یک کمپانی فرانسوی به تولید می‌رسند و از آنجایی که انواع غذای سگ و گربه تحت‌نظر کارشناسان تغذیه و طبق آخرین تحقیقات علمی به تولید می‌رسد این غذا می‌تواند از سلامت عمومی حیوان به خوبی محافظت کند.

انواع غذای رویال کنین بر اساس سن سگ، نژاد و نیازهای خاص سگ به تولید می‌رسند و همین مسئله کمک می‌کند افراد به راحتی بتوانند غذای مناسب را برای توله سگ خود خریداری کنند.

انواع غذای رویال کنین به شکل زیر تقسیم بندی می‌شود:

بر اساس سن

  • Puppy (توله سگ): ۱ _ ۰ سال
  • Adult (بزرگسال): ۷ _ ۱ سال
  • Mature (بالغ): ۷ + سال

رویال کنین بر اساس نژاد سگ

  • سگ‌های نژاد کوچک
  • سگ‌های نژاد بزرگ
  • سگ‌های با جثه متوسط

بر اساس نیازهای خاص سگ

  • غذای سگ‌های دارای حساسیت غذایی
  • غذای سگ‌های دارای مشکلات پوستی و مویی
  • غذای سگ‌های دارای اضافه وزن
  • غذای سگ‌های دارای مشکلات گوارشی

همان‌طور که می‌بینید برند رویال کنین برای همه سگ‌ها در همه شرایط غذای مخصوصی دارد و همین مسئله کمک می‌کند افراد به راحتی بتوانند غذای مورد نظر سگ خود را به راحتی خریداری کرده و در اختیار حیوان قرار دهد.

غذای مناسب برای توله سگ سه ماه

برای تهیه غذای سگ باکیفیت باید به چه نکاتی توجه داشت؟

تغذیه سگ نقش مهمی در سلامت این حیوان دارد و باید برای تهیه غذای سگ باکیفیت به موارد متعددی توجه کرد.

با وجودی که غذای تجاری سگ در بازار وجود دارد؛ اما بسیاری از سرپرستان سگ ترجیح می‌دهند غذای سگ را به شکل خانگی آماده کنند. غذای سگ را می‌توان به شکل خانگی در مدل‌های مختلفی تهیه کرد؛

اما بسیار مهم است این غذا حاوی مواد مغذی کاملی باشد که در غذاهای تجاری وجود دارند تا بتواند به شکل کامل تمام نیاز سگ به مواد مغذی را پاسخگو باشد و به حفظ سلامت سگ کمک کند.

یک غذای خانگی باید حاوی مواد غذایی زیر باشد:

  • پروتئینشامل گوشت مرغ، گوشت گوسفند، ماهی، بوقلمون، جگر و دل
  • میوه و سبزیجات
  • اسیدهای چرب ضروری
  • کربوهیدرات
  • ویتامین‌ها و مواد معدنی

 برای تهیه غذای سگ باکیفیت مواد ضروری نام برده باید به میزان مناسب در غذای سگ وجود داشته باشند تا غذای آماده شده به شکل کامل به تأمین نیازهای این حیوانات کمک کند.

از آنجایی که استفاده متناسب و متعادل از این مواد غذایی در غذای سگ کمی سخت است به طور معمول سگ‌هایی که از رژیم غذایی خانگی استفاده می‌کنند دچار کمبودهای تغذیه‌ای می‌شوند.

بسیار مهم است افراد از غذاهای تجاری سگ استفاده کنند. زیرا در این غذاها از ترکیب متعادلی از مواد مغذی استفاده شده تا این غذاها بتوانند به شکل کامل نیاز غذایی سگ را برطرف کنند و به این ترتیب این حیوان با کمبود مواجه نشود.

انتخاب یک غذای تجاری مناسب از یک برند معتبر بسیار اهمیت دارد. برای تهیه غذای سگ باکیفیت می‌توان محصولات موجود در پت شاپ اینترنتی پت آباد را بررسی کرد و غذایی را با کیفیت مناسب برای سگ خریداری نمود.

چرا خرید ظرف غذای سگ اهمیت دارد؟

چرا خرید ظرف غذای سگ اهمیت دارد؟

یکی از لوازم ضروری برای سگ‌ها ظرف غذا است. ظرف غذای سگ برای غذا خوردن راحت این حیوانات لازم است. ظرف غذا همچنین یک محیط تمیز را به سگ‌ها ارائه می‌دهد تا آنها بدون آلوده کردن محیط اطراف، غذای خود را در یک فضای مشخص شده مصرف کنند.

بسیار مهم است تا افراد بهترین مدل ظرف غذای سگ را برای حیوان خانگی خود خریداری کنند تا سگ به راحتی در ظرف، غذای خود را مصرف کند.

انواع ظرف غذای سگ

مدل اول ظرف غذای استیل سگ: این ظرف غذا را مهم‌ترین مدل ظرف غذای سگ می‌دانند. زیرا علاوه بر اینکه ضدزنگ است از استحکام و دوام بالایی برخوردار می‌باشد.

مدل دیگر ظرف غذای سرامیکی: ظرف غذای سرامیکی را نیز می‌توان از جمله بهترین مدل ظرف غذای سگ به شمار آورد. این ظرف غذا سنگین است و به راحتی تکان نمی‌خورد؛

اما امکان شکسته شدن این ظرف وجود دارد و باید با احتیاط از آن استفاده کرد.

ظرف غذای پلاستیکی: این ظروف غذا قابل‌حمل و سبک هستند. اما احتمال خط‌وخش افتادن آنها وجود دارد و به همین دلیل باید آنها را در بازه‌های زمانی نزدیک به هم تعویض کرد.

ظرف غذای اتوماتیک: این ظرف غذا را نیز می‌توان به عنوان بهترین مدل ظرف غذای سگ به شمار آورد. این ظرف‌ها هوشمند و اتوماتیک هستند. می‌توان آنها را تنظیم کرد تا در زمان خاص مقدار مشخصی از غذا را در محفظه مخصوص بریزند تا سگ بتواند از آنها استفاده کند.

به صورت کلی باید گفت بهترین مدل ظرف غذای سگ باید از مواد ایمن و بی‌خطر و با استحکام بالا ساخته شود. همچنین اندازه و ارتفاع ظرف سگ باید با فیزیک فک و دندان سگ متناسب باشد تا سگ بتواند به راحتی از آن استفاده کند.

جهت خرید بهترین مدل ظرف غذای سگ افراد می‌توانند محصولات موجود در پت شاپ اینترنتی پت آباد را بررسی کرده و محصولی را با توجه به شرایط سگ خود خریداری کنند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا