خبر خوب از دانش بنیان‌ها: صرفه‌ جویی ۹۱ میلیون دلاری با تولید خوراک قزل‌آلا

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، یک شرکت دانش‌بنیان با توجه به نیاز مبرم صنعت شیلات، موفق به تولید خوراک ماهی قزل آلای رنگین کمان شد.

این دستاورد ۹۱ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

رشد جمعیت و نیاز به تامین پروتئین با کیفیت برای مصرف انسانی زمینه‌ساز گسترش روز افزون مزارع پرورش ماهی در کشور شد.

با توجه به افزایش تقاضا در زمینه تامین خوراک مناسب و عدم وجود کارخانه هایی که پاسخگوی این نیاز و کاهش وابستگی به واردات و ارزبری شوند، شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر تولید خوارک دام، طیور و آبزیان گام برداشتند.

محمدرضا حیدری مدیرعامل شرکت خوراک آماده دام و طیور آبزیان فرادانه فعالیت این شرکت در زمینه تامین خوراک مورد نیاز صنعت دام، طیور و آبزیان را تشریح کرد.

حیدری: پس از سال ها تلاش مستمر، این شرکت موفق به تولید محصولاتی متنوع و با کیفیت در این بخش شد که نتیجه آن به دست آوردن سهم قابل توجهی از بازار داخلی و شناخته شدن این شرکت برای آبزی پروران شد.

این فعال فناور به تامین خوراک ماهی قزل آلای رنگین کمان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به حجم قابل به عنوان اولین و یکی از پرفروش ترین محصولات فرادانه جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

با تحقیق و توسعه و با استفاده از متخصصین داخلی و خارجی، بسته به نیاز پروش دهندگان تولید می‌شود.

حیدری با بیان اینکه خوراک ماهی قزل آلای رنگین کمان تولیدشده توسط این شرکت دانش‌بنیان با استفاده از جدیدترین اطلاعات تغذیه ای و فناوری دنیا، فرموله و تولید می‌شود، ادامه داد: در تولید این خوراک، از مواد اولیه باکیفیت همراه با مکملها و افزودنیهای اختصاصی همراه با فناوری اکستروژن استفاده می شود.

وی تصریح کرد: خوراک تولید داخل، سبب بهبود تولید و کیفیت قزل آلای پرورشی در مزارع شده است به طوری‌که که این خوراک بیش از ۶۰ درصد نیاز کشور را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت فردانه به وجوه تمایز محصول خوراک ساخته شده توسط این شرکت، نسبت به نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی اشاره و خاطرنشان کرد: این محصول توانسته است با کسب استانداردهای بین المللی مورد نیاز، علاوه بر این که کیفیت بالاتر را نسبت به سایر نمونه‌ها ارائه دهد، مجوزهای لازم را برای صادرات به کشورهای مختلف کسب کند.

حیدری ادامه داد: فرمولاسیون پیشرفته، علمی و به روز خوراک توسط متخصصان در کنار بسته بندی مناسب و امکان نگهداری و انبارداری طولانی مدت، تنوع زیاد محصول بر اساس اندازه ماهی و نیاز مشتری، شکل منظم، پایداری و شناوری مناسب دانه های خوراک از مهم‌ترین ویژگی‌های خوراک ساخت داخل به شمار می‌روند.

وی ایجاد رشد قابل توجه و یکنواخت ماهی متناسب با شرایط پرورش همراه با بقای بالای ماهی ها را از مزایای این محصول عنوان کرد و افزود: بهبود فلور میکروبی دستگاه گوارش، ارتقای ایمنی و افزایش مقاومت ماهی در برابر عوامل بیماری و استرسزا و افزایش کارایی تولید و کیفیت گوشت ماهی از نظر ارزش غذایی و شاخص های ظاهری از مهم‌ترین مزیت‌های این خوراک به شمار می‌رود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا