خبر خوب اقتصادی: رشد صادرات از پایانه‌های مرزی خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری امید رسان ، مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی اعلام کرد که بر اساس آمار ده ماهه امسال، صادرات در استان با رشد ۸۲ درصد مواجه است. محمد کوه‌گرد، مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی اظهار کرد که تعامل بخش خصوصی و گمرک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در استان خراسان‌جنوبی ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد.

وی افزود که رشد ۸۲ درصدی صادرات در این استان در حالی رخ داده است که نیروی انسانی در مقایسه با منابع دیگر مانند مرز دوغارون و میلک، با کمبود ۵۰ درصدی روبرو است. همچنین، افزایش ۲۹۰ درصدی ترانزیت در این دوره نشانگر رشد قابل توجه در این حوزه است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی بیان کرد که حوزه تجارت خارجی و گمرک به عنوان محور توسعه کشور بسیار حیاتی است و نگاهی که به گمرک داریم، نگاه ملی است. او همچنین از همدلی و هم افزایی در این حوزه خبر داد و اظهار کرد که شاخص صادرات و ترانزیت نشانگر رشد مثبت در استان است.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند نیز از اهمیت کار و ماهیت گمرک خبر داد و تاکید کرد که بخش خصوصی همواره به همراه گمرک به عنوان همکار در نظر گرفته می‌شود. او از تلاش‌های بخش خصوصی برای تخفیف بار مسئولیت‌ها خبر داد و از پرسنل گمرک برای زحمات بیشتر خود تشکر کرد.

حسین زارعی، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی، نیز تأکید کرد که صادرات یکی از مزیت‌های اقتصادی برای هر کشور است. با توجه به مرز زمینی بسیار بزرگ با افغانستان، خراسان‌جنوبی امکانات بسیار خوبی برای صادرات دارد. او همچنین به توسعه سامانه جامع گمرکی ایران اشاره کرد و آن را جزو بهترین سامانه‌ها دانست.

پایگاه خبری امید رسان ، رسانه امید بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا