رئیس بنیاد مستضعفان: تمام مدارس سنگی کشور تا دو سال آینده به مدارس استاندارد تبدیل می شوند

در آیینی با حضور آیت الله گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، دکتر حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، محمود عسکری آزاد مدیرعامل بنیاد علوی، 1200 امین مدرسه هوشمند و 1100 امین کلاس تجهیز شده در مناطق محروم کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، در آیین رونمایی از طرح‌های ارتقای عدالت آموزشی و پرورشی نیز وزرای پیشین وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمین صادقی نماینده دفتر ولی فقیه در سپاه پاسداران، حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و جمع کثیری از روحانیون، اساتید، دانش آموزان و مسئولان کشوری و لشکری در مجتمع فرهنگی ورزشی امام‌خمینی (ره) در لواسان حضور داشتند.

ابلاغ سلام رهبر انقلاب به دست اندرکاران ساخت مدارس مناطق محروم

آیت الله محمدی گلپایگانی در این مراسم با بیان اینکه رهبر انقلاب به دست اندرکاران ساخت مدارس مناطق محروم سلام رسانده اند، گفت: از مسئولان بنیاد مستضعفان و به ویژه دکتر دهقان ریاست مجموعه به دلیل زحمات بسیار زیادشان برای مردم و محرومان کشور تشکر می کنم.

وی ادامه داد: نام گذاری مدرسه ای در منطقه محروم به نام شهید آیت الله رئیسی، نام زیبایی برای نام‌گذاری بود و نام این خادم واقعی مردم و کشور و شهید عزیزی که شبانه روزی خدمت کردند و همواره منتظر دستورات رهبری در خدمت به مردم بودند بسیار کار پسندیده ای است.

آیت الله محمدی گلپایگانی افزود: شهادت مقام والایی است که خداوند به ایشان ارزانی داشت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به دانش آموزان دختر حاضر در مراسم توصیه کرد که با زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها بیشتر آشنا شوند و زندگی و رفتار خود را بر اساس زندگانی ایشان قرار دهند .

آیت الله گلپایگانی گفت: بنیاد مستضعفان در ارتقای سطح آموزشی دانش آموزان فعالیت‌های خوبی انجام داده است و رهبری به همه شما سلام رساندند و بنده هم سلام شما عزیران را خدمت ایشان اطلاع می دهم.

نوسازی مدارس سنگی کشور تا دو سال آینده

دکتر حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، هفته دفاع مقدس و خوشامد به آیت الله محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم گفت: این اردوگاه تجهیز شده برای استفاده دانش آموزان و ارتقای سطح آموزشی آنان با استفاده از تکنولوژی های جدید است که در خدمت این عزیزان قرار می گیرد.

وی گفت: سیاست ما این است که تمام مدارس سنگی را با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه تا دو سال آینده به مدرسه مجهز استاندارد تبدیل کنیم و در شان دانش آموزان ایرانی قرار خواهد گرفت تا آنها بدون دغدغه آموزش ببینند .

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: تمام تلاش و هدف بنیاد مستضعفان و مجموعه مرتبط این است که بتوانیم فرمایشات و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در خدمت به مردم فراهم سازیم و خادم موثر برای مردم شریف باشیم .

وی اظهار داشت: در همان اوایل حضورم در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، آیت الله  گلپایگانی توصیه کردند که اردوگاه امام خمینی (ره) جایگاه والایی دارد و باید به صورت جدی در راستای ارتقای دانش در این اردوگاه فعالیت انجام شود.

دهقان ادامه داد: باید بگویم که از آن زمان تا به امروز این اردوگاه را برای انجام فعالیت‌های آموزشی و آگاه‌سازی دانش آموزان برای دستیابی آینده بهتر تجهیز کردیم.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: معمولا نگاه آموزشی در کشورمان با نگاه به گذشته و حجم قابل توجهی مطالب به دانش آموزان تحمیل می‌شود اما دانش‌آموزان در آینده در محیط کاری نیاز به الزامات محیط کاری دارند.

وی با اشاره به گستره شبکه های اجتماعی و تکنولوژی های جدید گفت: امروز اگر نتوانیم نظام آموزشی را با این فضای جدید متناسب کنیم، این فضای در دسترس دانش آموزان می‌تواند نظام آموزش را مختل کند. امروز کافی است هر دانش آموزی وارد اینترنت شود، می‌تواند به اطلاعات و منابع اطلاعاتی معلم خود دسترسی پیدا کند. پس در این شرایط باید برای افراد فضایی ایجاد کنیم تا قادر به انتخاب درست باشند، بتوانند آینده متفاوتی ترسیم کنند و این انقلاب فراگیر باید رویکرد تمام حوزه‌ها باشد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در حکم بنده توجه ویژه‌ای به محرومیت‌زدایی و جوانان داشتند، ما در اجرا به آموزش از منظر عدالت آموزشی نگاه کردیم و به دنبال این هستیم که دانش‌آموزان مناطق محروم و مناطق دورافتاده در رشته های خوب دانشگاهی قبول شوند.

دهقان با بیان اینکه در عدالت آموزشی دسترسی‌ها را برای مناطق محروم بیشتر می‌کنیم، ادامه داد: شناسایی استعداد برتر در اولویت قرار گرفته و به دنبال این هستیم تا میان  مهارت‌ها و بوم زندگی افراد پیوند برقرار کنیم. در این روند سعی می‌کنیم به جای مهاجرت شاهد برگشت افراد به بوم زندگی خودشان باشیم.

وی افزود: باید در مهارت آموزی‌ها، علاقه و استعداد افراد سرمایه گذاری کنیم تا افراد شغل مناسب را انتخاب کرده و با آن صاحب درآمد پایدار شوند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اجرای سیاست‌های سلامت اظهار داشت: با نارسایی‌های جدی در بخش سلامت مواجهیم، آمار و ارقام قابل توجه است اما باید اقدامات حوزه سلامت دهان، دندان، گوش و حلق و بینی و همه گیری محلی را در دستور کار قرار داده تا خدمات ارزنده ارایه دهیم.

افتتاح 1200 امین مدرسه هوشمند

مدیرعامل موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی نیز در این مراسم از افتتاح 1100 امین کلاس و هوشمندسازی 1200 امین مدرسه تجهیز شده در کشور به همت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خبر داد.

سید محمد بطحایی با تصریح براینکه 400 مدرسه دیگر نیز در دست هوشمندسازی است و 500 کلاس درس هم طی چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: بتدریج هوشمندسازی مدارس در کشور گسترش یابد.

وی با ارائه گزارشی ازعملکرد بنیاد علوی گفت: در حوزه محرومیت زدایی در مناطق هدف چهار محور سلامت، اشتغال و کارآفرینی، زیرساخت‌های سخت‌افزاری و آموزش و مهارت و پرورش مورد توجه است و در این میان عدالت آموزشی محور اصلی در مناطق هدف تعیین شده است.

وی با بیان اینکه سه محور اصلی در زمینه آموزش هدف‌گذاری شده که برگرفته از منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است، افزود: محور اول کارآفرینی و مهارت آموزی و محور دوم شامل تقویت بنیه علمی است که در حال حاضر این نابرابری بین فرزندان ما در کشور وجود دارد.

بطحایی ادامه داد: همه شاهدیم که فرزندانمان در مناطق کم برخوردار از حیث دسترسی به منابع آموزشی به نسبت سایر کودکان و نوجوانان استان‌های دیگر در مضیقه هستند. سومین محور نیز بحث گسترش سبک زندگی اسلامی ایرانی است و در این راستا اردوهای دانش آموزی به عنوان یکی از مهمترین ابزار‌ها مورد توجه بنیاد قرار گرفته و امروز یکهزار دانش آموز دختر از عزیزان ما از مناطق محروم، اینجا حضور دارند.

وی در عین حال گفت که بنیاد علوی درتلاش است تا برای استاندارد سازی مدارس هم به کمک دولت بیاید.

بطحایی ادامه داد: بنیاد علوی برنامه‌های ویژه‌ای برای کاهش نابرابری آموزشی در سراسر کشور دارد. چرا فرزندان ما در کردستان، سیستان و بلوچستان و بسیاری از استان‌های دور از امکانات موجود در تهران به دور هستند.

وی با اشاره براینکه شروع سال تحصیلی شورو نشاط  تازه ای در هوای هر شهر پراکنده می‌کند، تصریح کرد: این حس خوب به جز با حال خوب دانش آموزان و فرزندان ما امکان‌پذیر نیست.

به گفته بطحایی آموزش نقش شتابنده ای در پیشرفت کشور دارد. اگر به آموزش و پرورش توجه کافی نشود، تلاش‌ها در سایر شئونات کشور بی ثمر خواهد بود.

تقدیر از کمک های فراوان بنیاد مستضعفان به نظام آموزشی 

حمیدرضا خان محمدی معاون وزیرآموزش و پرورش و مدیرعامل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در سخنانی با قدردانی از اقدامات بنیاد مستضعفان در کمک به ساخت و تجهیز مدارس نقاط محروم کشور گفت: بنیاد به ریاست آقای دهقان کمک های فراوانی به نوسازی و ساخت و تجهیز مدارس کرده است.

وی افزود: بنیاد علوی پس از ساخت مدرسه امکانات، تجهیزات را در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار می‌دهد علاوه‌بر مدرسه‌ساز، مدرسه‌یار هم است.

خان محمدی افزود: بنیاد مستضعفان در حوزه مدرسه سازی در مناطقی که از نظر سرانه آموزشی در موقعیت بحرانی هستند اقدامات موثری انجام داده و همچنین چند کار بزرگ در استفاده از تکنولوژی های جدید انجام داده است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا