دستور دادستان کل کشور به دادستان اراک: با هنجارشکنان ورزشگاه امام خمینی (ره) قاطعانه برخورد شود

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، به منظور تعامل و بهبود عملکرد و برنامه‌ریزی در جهت اجرای هرچه بهتر سند تحول قضایی، حجت‌الاسلام و المسلمین جزایی رئیس کل دادگستری و حجت الله درودگر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی با دادستان کل کشور دیدار و گفت‌وگو نمودند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین موحدی با قدردانی از مدیریت قضایی استان مرکزی و اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف، روز کارگر و روز معلم را گرامی داشته و اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های ما در سال جاری، کمک به دولت محترم و بخش خصوصی در تحقق شعار سال و مشارکت دادن بیشتر مردم در جهش تولید می‌باشد.

وی گفت: ما ضمن توجه به وظایف پیشگیری و اصلاح مجرم موظف به اجرای دقیق قانون در تمامی حوزه ها هستیم.

دستور ویژه دادستان کل کشور به دادستان اراک مبنی بر برخورد با هنجارشکنان ورزشگاه امام خمینی (ره)

حجت الاسلام والمسلمین موحدی با اشاره به حادثه ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک گفت: در این حادثه چند جرم در مرئی و منظر اتفاق افتاده که نباید به سادگی از آنها عبور کرد؛ اخلال در نظم، توهین، کشف حجاب، جریحه‌دار کردن عفت عمومی و تمرد از دستور پلیس در این ماجرا مشهود است.

لذا دادستان اراک باید با سرعت، دقت و قاطعیت به این عناوین اتهامی رسیدگی و جرائمی که در صلاحیت دادگاه است را سریعا به دادگاه اعلام نماید.

با اخلال کنندگان در نظم، هتاکان و جریحه‌دارکنندگان عفت عمومی و متمردین از دستور پلیس برخورد قاطع و قانونی می‌شود

دادستان کل کشور افزود: جامعه مومن و انقلابی ایران انتظار دارد اخلاق حسنه، عفت عمومی و رعایت ارزش‌های دینی و اسلامی در همه جا بویژه در اماکن عمومی همچون سینماها، معابر و اجتماعات ورزشی که محل ترویج اخلاق و ادب و جوانمردی است مراعات گردد.

وی تصریح کرد: لازم است با کسانی که در اماکن عمومی رفتارهای هنجارشکنانه داشته و شئون دینی را رعایت نمی‌کنند برخورد قاطع و بازدارنده صورت پذیرد. البته جوانان عزیز اعم از دختر و پسر هم باید مراقبت کنند که در زمین دشمن بازی نکرده و با جهل و غفلت و یا تعمد در همکاری با عوامل بیگانه، کارکرد و کاربرد اصلی محیط‌های فرهنگی و ورزشی را با رفتار ناشایست دچار آسیب ننمایند.

با متمردین از دستور پلیس برخورد خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین موحدی با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب در همه جا و برای همه بعنوان یک قانون امری الزامی است افزود: ضمن اینکه با متخلفین و متمردین از قانون و دستور پلیس و نیز با عوامل بیگانه که عامدانه قصد دارند قانون را نقض کنند برخورد قاطع خواهد شد؛

لکن مسئولان و متولیان عرصه فرهنگ هم باید با برنامه‌ریزی درست، مستمرا به وظیفه خود در حوزه حجاب و عفاف عمل نمایند.

وی ادامه داد: دادستانی کل و همه دادستا‌ن‌های محترم سراسر کشور در این خصوص از دستگاه‌های متولی مطالبه‌گری خواهند داشت و هر دستگاهی که به تکلیف قانونی خود عمل نکند بعنوان ترک فعل تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، رئیس کل دادگستری استان مرکزی به ارائه گزارشی از وضعیت قضایی استان پرداخته و اظهار داشت: با ابلاغ سند تحول قضایی توسط ریاست معظم قوه قضائیه، دادگستری استان آمادگی اجرای تکالیف دیده شده در سند را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین جزایی گفت: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی، دادگستری استان با اشراف کامل بر فعالیت‌های اقتصادی، در راستای تحقق شعار سال ارتباط خوبی با واحدهای تولیدی برقرارکرده و در ارائه خدمت به مردم و صیانت از حقوق عامه از جمله در حوزه تو لید مسکن تلاش خواهد کرد.

در ادامه درودگر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت دادسراهای استان تصریح کرد: از اینکه دادستانی کل کشور برای اولین‌بار در سال جاری، برای دادسراهای هر استان بنا به اقتضای استان برنامه خاصی تدوین و ابلاغ نموده تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: قضات و کارکنان ما آمادگی دارند برنامه‌های اعلامی را به بهترین شکل عملیاتی کرده و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاست‌های ابلاغی ریاست معزز قوه قضاییه را محقق نمایند.

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه ورزشگاه امام خمینی اراک

دادستان مرکز استان مرکزی، در ادامه گزارشی از اقدامات قضایی در خصوص حادثه مورخه 24 فروردین در ورزشگاه امام خمینی (ه) اراک ارائه و اظهار داشت: به محض وقوع حادثه، دادستانی اراک به موضوع ورود کرده و پس از تشکیل پرونده، ابعاد مختلف آن در حال رسیدگی می‌باشد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا