خرید انواع شمش طلا در ایران

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، شمش طلا، به قطعاتی از طلا خالص و سایر فلزات گرانبها مانند نقره، پلاتین و پالادیوم می گویند که در اندازه ها و وزن های مختلف ضرب می شوند.

چرا سرمایه گذاری روی آن ها بسیار ضروری است؟

به این دلیل که با ارزش پایدار خود، موجب محافظت از دارایی‌ های شما در برابر نوسانات بازار مالی می شوند.

ضرابخانه های مختلف در سراسر جهان شمش را به شکل سکه تولید می کنند، لذا ارزش این قطعات گرانبها بر اساس کمیاب بودن و خلوص آن تعیین خواهد شد و برای اینکه به عنوان یک دارایی ماندگار روی آن سرمایه‌گذاری کنید، لازم است در سطح خالص خود یعنی 24 قیراط (یا 999.9٪ خالص) ساخته شوند.

شمش طلا و نقره یک قطعه فلزی با خلوص 99.99٪ است که در وزن، برند، نوع و اندازه مختلف برای مطابقت با نیازهای هر سرمایه گذار ضرب می گردد.

شناخت انواع مختلف شمش طلا 

ممکن است به دلایل زیادی سرمایه گذاری شمش طلا را انتخاب نمایید، چرا که خرید شمش ریسک کمتری نسبت به ارز دارد و ممکن است آن را راهی مناسب برای محافظت در برابر تورم و ریسک های ژئوپلیتیکی بدانید.

این قطعه بسیار باارزش را می‌توانید بر اساس خلوص و جنس آن به دو گروه اصلی تقسیم بندی کنید:

1. شمش خالص: خلوص آن 99.9 درصد بوده و به طور کامل از طلای خالص تهیه شده است. 

2. شمش آلیاژ: با فلزات دیگری ترکیب شده و به طور معمول درجه خلوص آن کمتر از 99 درصد است. طلای آبشده نمونه ای از همین نوع شمش است.

شمش طلای خالص عیار بالاتری دارد، درحالیکه در نمونه حاوی آلیاژ مقاومت و استحکام قطعات شما بیشتر است. بنابراین سعی کنید در حین خرید به این موارد و بودجه خود توجه بیشتری داشته باشید.

بررسی خرید شمش طلا

خرید شمش طلا یک فرصت بسیار عالی سرمایه گذاری در طولانی مدت است و به عنوان پوششی در برابر تورم و عدم اطمینان اقتصادی عمل می کند.

وقتی شمش طلا می‌خرید، فقط یک فلز گرانبها را به دست نمی‌آورید، در حقیقت شما در حال به دست آوردن دارایی ملموسی هستید که می توانید آن را در دستان خود نگه دارید و لایه ای از امنیت و آرامش خاطر را فراهم کنید.

وقتی صحبت از شمش طلا به میان می آید، خلوص و وزن دو عامل مهم هستند که ارزش سرمایه گذاری شما را تعیین می کنند.

خلوص عیاری، اندازه گیری مقدار فلز خالص در یک شمش است که رایج ترین سطوح خلوص 99.9٪، 99.99٪ و 99.999٪ است که هر چقدر درصد آن بیشتر باشد، منجر به گرانتر شدن شمش می شود. 

خلوص شمش معمولاً بر روی خود کالا مهر می شود و شفافیت خریدار را در مورد آنچه خریداری می کند فراهم می کند.

هنگام سرمایه گذاری در شمش نقره و طلا، در نظر گرفتن عواملی مانند خلوص و وزن بسیار مهم است، زیرا این امر ارزش و تناسب این قطعات ارزشمند را برای نیازهای سرمایه گذاری مشخص می کند.

سرمایه گذاری در شمش طلا

سرمایه گذاری در شمش طلا 

در حالی که سکه های طلا در بین سرمایه گذاران محبوب هستند، اما باید بدانید که شمش های طلا نوع متفاوتی از جذابیت را ارائه می دهند.

شمش های طلا که به دلیل سطوح خلوص بالای خود، معمولاً 99.99 درصد، شناخته شده اند، یک عامل کلیدی برای سرمایه گذارانی است که محصولات شمش را در نظر می گیرند.

شمش‌های طلا در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند که هم سرمایه‌گذاران کوچک و هم بزرگ را پذیرا هستند. اندازه های محبوب عبارتند از:

1 اونس، 10 اونس، 100 گرم،  250 گرم، 500 گرم، 1 کیلوگرم

شمش های طلای کوچکتر، مانند شمش های 1 گرمی یا 1 اونسی، مقرون به صرفه تر بوده و نقدینگی بیشتری را برای سرمایه گذاران فردی فراهم می کند.

از سوی دیگر، قطعات بزرگ ‌تر، خریداران نهادی را جذب می‌ کند و برای ذخیره ‌سازی ثروت در مقیاس بزرگ استفاده می ‌شود، اما ممکن است به دلیل هزینه بالاتر، نقدینگی کمتری داشته باشد.

نکاتی درباره خرید شمش

هنگامی که تصمیم به خرید شمش طلا می‌گیرید، این نکات کلیدی می تواند به شما کمک شایانی کند:

1- وزن شمش و بودجه سرمایه گذاری: شمش های طلا در اندازه ها و خلوص های مختلف مانند 1 گرم تا 1 کیلوگرم و 99.5٪ تا 99.99٪ طلای خالص وجود دارند. این نکته را مدنظر قرار دهید که قطعات کوچکتر نقدینگی بیشتری ارائه می دهند. 

2- برند معتبر: فقط از نمایندگی های معتبر با نظرات مثبت و تاییدیه های صنعت خرید کنید. این امر کیفیت و اصالت شمش های طلای شما را تضمین می کند.

به دنبال مارک هایی مانند PAMP Suisse، امارات گلد و Valcambi باشید.

اگر به خرید شمش نقره یا طلا فکر می کنید، مهم است که به سراغ فروشنده ای بروید که به صادق بودن و منصف بودن معروف است.

 3- قیمت ها خرید مناسب: فروشندگان آنلاین فلزات گرانبها را از نظر قیمت و حق بیمه بررسی کنید. بسته به اندازه شمش طلا، حق بیمه باید بین 3 تا 8 درصد بالاتر از قیمت لحظه ای  باشد.

 4- پرداخت مطمئن: گزینه‌های رایج شامل نقل و انتقالات بانکی و کارت‌های اعتباری است، 

 5- خرید خود را تایید کنید. هنگامی که شمش های طلای خود را دریافت کردید، گواهی سنجش و علائمی چون مارک آن را بررسی کنید تا خلوص، وزن و اصالت کالا را تأیید نمایید.

انواع برند‌ در شمش طلا چیست؟

شمش های طلا یک راه محبوب برای سرمایه گذاری هستند که با ریختن طلای ذوب شده در قالب ساخته می شود.

آن ها به عنوان یک سرمایه گذاری امن عمل می کنند و از تورم و آشفتگی اقتصادی محافظت کرده و موجب بهبود وضعیت اقتصادی شما می شوند.

این قطعات ارزشمند و پرکاربرد، در کارخانه های بزرگی ساخته می شوند که از محبوب ترین و شناخته شده ترین آنها می توان به شمش های انگلیسی، سوئیسی، اماراتی و استرالیایی اشاره کرد.

در بین موارد ذکر شده، شمش های سوئیسی از محبوبیت بیشتری برخوردارند، چرا که از نظر بازاریابی و تبلیغات بازار داغی را ایجاد کردند تا در بین مردم کاملا شناخته شده باشند.

انواع شمش طلا و نقره ایرانی:

شمش پارسیس گلد، خانه سکه ایران، ایران شمش، شمش محمد، شمش ونوس، شمش پرنیا، شمش زیوتو یا ساویس

تمام آنچه باید در زمان خرید شمش طلا بدانیم

تمام آنچه باید در زمان خرید شمش طلا بدانیم

خرید شمش طلا نیازمند ارزیابی چندین فاکتور است که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم:

نام تجاری شمش طلا یا نقره

مارک های معتبر مانند PAMP Suisse، امارات گلد و Valcambi  کیفیت را تضمین و فروش مجدد را آسان تر می کنند. از خرید برند های مبهم و مشکوک اجتناب کنید.

فروشندگان آنلاین طلا و نقرا اغلب احراز هویت برند را ارائه می دهند و خیال شما را بابت هر گونه خریدی، راحت می کنند.

وزن هر شمش

با توجه به اینکه وزن شمش طلا روی آن حک می شود، لذا قبل از خرید می توانید روی ترازوهای طلا فروشان آن ها را وزن کنید تا از صحت درستی هر یک اطمینان حاصل نمایید.

بررسی کد شناسایی یا سرتیفیکیت شمش

در حقیقت تمام طلاها باید دارای یک کد شناسایی باشند تا به وسیله آن بتوان آن ها را مورد ارزیابی قرار داد.

شمش نقرا و طلا هم دارای کد شناسایی هستند که این کد در آزمایشگاه های مخصوص طلافروشی ها و زیر نظر اتحادیه های معتبر تعیین و مشخص می شود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا