خبر خیلی خوب از بنیاد مستضعفان؛ دو هزار و ششصد خانوار دارای معلول صاحبخانه شدند

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، با اجرای پویش حال خوب بنیاد علوی، 2640 واحد مسکونی برای مدد جویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور با حمایت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی احداث و تحویل داده شد.

این واحدهای مسکونی همزمان با هفته بهزیستی و تحویل 8080 واحد مسکونی دیگر در سراسر کشور به خانواده های دارای یک معلول، چند معلول و معلولین تحت حمایت سازمان بهزیستی، واگذار شد.

واحدهای مسکونی براساس تفاهم‌نامه‌های کمک به تأمین مسکن خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول،با مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به‌صورت تفاهم‌نامه‌های کشـوری ساخته شده است.

همچنین طی روزهای اخیر 22 خانواده دارای معلول استان خراسان جنوبی صاحبخانه شدند. سال گذشته نیز ۳۱۷ واحد مسکونی تحویل معلولان این استان شد و هم اکنون نیز ۷۶۰ واحد مسکونی ویژه معلولان در دست ساخت است.

در استان لرستان نیز 72 خانواده دارای معلول صاحبخانه شدند و ۸۵ واحد مسکونی به مددجویان سازمان بهزیستی گیلان تحویل داده شد. این واحدها در شهرستان های املش، تالش، خمام، رضوانشهر، رودبار، سیاهکل، شفت، صومعه سرا، لنگرود، ماسال، آستانه اشرفیه، لاهیجان و فومن واقع شده است.

با حمایت بنیاد مستضعفان و از زمان اجرای تفاهمنامه مشترک این نهاد با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص کمک به تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی از مجموع ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد مقرر، ‌تاکنون 13هزار و 543 واحد مسکونی در سراسر کشور تحویل داده شد.

همچنین براساس الحاقیه تفاهمنامه ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول و بیشتر مقرر شده بود که 4 هزار واحد مسکونی نیز به تعداد تفاهمنامه های قبلی اضافه شود که تا پایان اردیبهشت ماه امسال بیش از 1321 واحد تحویل خانواده ها در سراسر کشور شده است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا