خبر خوب کشاورزی؛ تولید سالانه ۴ میلیون تن ‌محصولات کشاورزی و دامی در اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از تولید سالانه ۴ میلیون تن ‌محصولات کشاورزی و دامی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان،  داود شایقی پیش از ظهر چهارشنبه در برنامه گرامیداشت روز آمار با تبریک روز آمار و برنامه‌ریزی، به اهمیت و جایگاه گردآوری آمار و اطلاعات دقیق با اهداف برنامه‌ریزی درست و منطقی اشاره کرد و گفت: خطا در این حوزه خروجی مطلوبی را به همراه نخواهد داشت و قطعا ضرورت دارد متولیان این امر به آمار دقیق و مستند اهتمامی جدی داشته باشند.

وی گردآوری این آمار و اطلاعات را مستلزم تلاش و جدیت آمارگیران و احساس مسئولیت آنها برشمرد و اظهار داشت: در کنار مبنا قرار دادن آمار صحیح باید دوراندیشی و برنامه‌ریزی نیز در رسیدن به اهداف توسعه‌ای مورد توجه قرار گیرد تا بدون انحراف بتوان به هدف‌گذاری مطلوب دست پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به سابقه دیرین آمارگیری در کشورمان با تکیه بر روش‌های متنوع و مدرن اشاره کرد و افزود: در همین ماه جاری ششمین آمارگیری بخش کشاورزی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز آغاز می‌شود که تلاش بر جمع‌آوری اطلاعات دقیق و به روز است تا برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در بخش کشاورزی به صورت کمی و کیفی مورد توجه قرار گیرد.

شایقی تصریح کرد: در مدت 45 روز تمام دستگاه‌ها و متولیان بخش کشاورزی درگیر این موضوع خواهند بود و ضرورت دارد با احساس مسئولیت در این عرصه ورود پیدا کرده و بتوانیم به سنجش و ارزیابی دقیق در این بخش کمر همت ببندیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه اهداف کمی و کیفی در رشد و توسعه اقتصادی کشور مورد توجه قرار گرفته و در استان اردبیل نیز این آمار و اطلاعات می‌تواند مبنای درست برنامه‌ریزی یک دهه آینده باشد.

در این جلسه مدیر آموزش و توسعه پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل نیز یادآور شد: سرشماری عمومی کشاورزی سال 1403 با شعار «همکاری با سرشماری همراهی با رفاه و آبادانی» از 12 آبان ماه آغاز می‌شود و به مدت 45 روز در مناطق روستایی و شهری استان ادامه خواهد داشت.

نوربخش محمدی تصریح کرد: مرحله دوم کلاس‌های آموزشی آمارگیران ویژه معاونان فنی آموزشی و کارشناسان مسئول فنی اجرایی برگزار شد.

وی گفت: در این کلاس‌های آموزشی که در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل برگزار شد بیش از 40 نفر شرکت کرده اند.

مدیر آموزش و توسعه پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل تصریح کرد: این دوره آموزشی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل به مدت 5 روز برگزار شد تا با برگزاری آزمون این دوره به پایان برسد.

محمدی افزود: برگزیدگان این دوره آموزشی به عنوان معاون فنی آموزشی شهرستان ها انتخاب شده و در برگزاری سرشماری بخش کشاورزی مشارکت خواهند کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این دوره از سرشماری که برای ششمین بار با محوریت بخش کشاورزی برگزار می شود بیش از 113 آمارگیر مشارکت کرده و فرآیند سرشماری را در شهرستان ها و روستاهای اردبیل انجام می دهند.

مدیر آموزش و توسعه پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اهمیت این رویداد را با توجه به جایگاه استان در تولید محصولات متنوع بخش کشاورزی یادآور شد و اضافه کرد: استان اردبیل قطب تولید محصولات کشاورزی است و سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می شود که برای برنامه ریزی در این بخش نیاز به گردآوری آمار و اطلاعات دقیق و متقن است تا این حوزه در مسیر جهش روزافزون قرار گیرد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا