خبر خوب پزشکی: بیمه سلامت برای بیماران پی کی یو


به گزارش پایگاه خبری امید رسان ، مدیرکل سازمان بیمه سلامت از حمایت کامل این سازمان از بیماران فنیل کتونوری (PKU) خبر داد و اعلام کرد که این بیماران تحت پوشش صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج قرار دارند.

محمد مهدی ناصحی، مدیرکل سازمان بیمه سلامت کشور، به اهتمام ویژه دولت سیزدهم نسبت به بیماران PKU اشاره کرد و بیان داشت که رئیس جمهور دستوراتی را برای تهیه داروهای مورد نیاز این بیماران صادر کرده است، که بخشی از این داروها وارد کشور شده و در حال توزیع است.

ناصحی افزود: سازمان غذا و دارو و بخش‌های مرتبط در وزارت بهداشت در تلاش هستند تا دسترسی بیماران به داروهای ضروری را در مراکز درمانی و تخصصی کودکان فراهم آورند و امیدواریم که این اقدامات منجر به ارائه خدمات مطلوب به بیماران شود.

همچنین مدیرکل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد که در صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج، خدمات کامل به تمام تیپ‌های بیماران اس ام ای ارائه می‌شود، شامل خدمات بستری، سرپایی، توانبخشی و مشاوره که به صورت رایگان ارائه می‌گردد.

در مورد تأثیر داروهای وارداتی بر بیماران اس ام ای، ناصحی خاطرنشان کرد که با توجه به هزینه‌های بالای این داروها، اهمیت دارد که اثربخشی آن‌ها بر روی بیماران مورد بررسی قرار گیرد. او ابراز امیدواری کرد که بیماران به زودی بتوانند از این داروها بهره‌مند شوند.

ناصحی در پایان تأکید کرد که سازمان بیمه سلامت تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا خدمات مطلوب و مناسبی به بیماران فنیل کتونوری و سایر بیماران متابولیک ارائه دهد، و خانواده‌های این بیماران می‌توانند بر این حمایت‌ها حساب کنند.

پایگاه خبری امید رسان ، رسانه امید بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا