خبر خوب پزشکی؛ رونمایی از پیشرفته‌ترین داروی گیاهی درمان کبد پرچرب

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، یک محقق داروساز مریوانی در حاشیه دومین نمایشگاه آبادیران از نخستین داروی کبد پرچرب کاملا گیاهی رونمایی کرد.

خبات خدری، مخترع  و پژوهشگر علوم داروی که تاکنون چندین دارو بر پایه گیاهان دارویی را به ثبت اختراع رسانده گفت: خدا را شاکرم که به عنوان یک فعال علوم دارویی و به واسطه یکی از تولیداتم توانسته ام بیش از ۲٠ مدال افتخار برای ایران عزیز به ارمغان بیاورم.

وی در توضیح دستاورد نوین دارویی خود، تصریح کرد: داروی «کبد چربی» که آخرین دستاوردم است از میان دیگر نمونه‌ها بیشترین تاثیرگذاری را دارد.

خدری ادامه داد: داروی کبد چرب محصولی کاملا گیاهی و عاری از ترکیبات و عناصر شیمیایی است.

این پژوهشگر ایرانی اهل شهرستان مریوان تاکید کرد: تصاحب مدال طلای کشور آلمان، مدال طلای کشور هلند، مدال طلای کشور لبنان و ده‌ها جایزه و گواهینامه‌های معتبر جهانی بخشی از افتخاراتی است که با این دارو کسب کرده ام.

مدیر این گروه دارویی فناور اضافه کرد: تمامی دستاوردهای دارویی ما دارای گواهینامه ثبت اختراع است. همچنین تمامی مراحل آزمایشات حیوانی به دقت طی شده تا اکنون موفق به دریافت پی.سی.تی شده ایم.

خدری در ادامه با انتقاد از مراحل و بوروکراسی اداری فرسایشی جهت دریافت گواهینامه‌های داخلی، گفت: با مساعدت دولت محترم امیدداریم تا هرچه زودتر به عنوان یک شرکت دانش بنیان ثبت شویم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: این محصول کبد چرب اولین نسخه ایرانی داروی کبد چرب با ترکیب و فرمولاسیون نوآورانه و صددرصد جداگانه است. به این معنا که فرمول داروهایی که در بازار وجود دارد اغلب در ترکیباتشان از «خار مریم» استفاده شده در حالی که این محصول، به هیچ وجه خار مریم در ترکیباتش به کار نرفته است.

خدری ادامه داد: همین مهم سبب شده تا اثرگذاری، دوره درمان کاهش یافته و به نسبت دیگر نمونه‌ها پیشرفته‌تر باشد.

مدیرعامل این شرکت فناور حوزه داروهای گیاهی، تقویت سیستم ایمنی بدن، دارا بودن بیش از ۸۵درصد آنتی اکسیدان و خاصیت ضد سرطانی این محصول را از دیگر ویژگی‌های داروی کبد چرب توصیف کرد.

خدری در بحش دیگری از اظهارات خود با اشاره به فرصت‌های محدود استان کردستان اظهار کرد: تولید صنعتی و انبوه این دارو به قطع  برای اشتغال و کارآفرینی منطقه کردستان که خط تولید این دارو در آن قرار دارد، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

این پزشک داروساز در خاتمه اظهارات خود بیان داشت: مردم شهرستان مریوان با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل بسیار بالای خود از جمله نیروی کار متخصص و تحصیل کرده به دلیل محرومیت و فقدان زیرساخت‌هایی که فرصت‌های اشتغال را فراهم می‌آورند، از نظر معیشتی و اقتصادی در رنج فراوان بسر می‌برند.

امیدوارم با مساعدت و حمایت دولت محترم، بتوانیم این دارو را به تولید انبوه برسانیم که به این واسطه حداقل ده‌هاخانوار بومی این منطقه از ثمرات آن ارتزاق خواهند کرد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا