خبر خوب اقتصادی؛ بازسازی و نوسازی ۳۳ واحد صنعتی از ابتدای سال

طبق گزارش پایگاه خبری امیدرسان،آقای فرشاد مقیمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریریه صنعت خبر گذاری صدا و سیما با اعلام این مطلب گفت: نوسازی و باسازی صنایع در زیرساخت‌های صنعتی و تجهیزات داخل بنگاه‌های صنعتی یکی از محور‌های اصلی در مجموعه وزارت صمت است که به صورت خاص در سازمان صنایع کوچک پیگیری می‌شود. 

مقیمی با بیان اینکه نوسازی را از جنبه نرم افزاری و سخت افزاری پیگیری می‌کنیم؛ گفت: همه بنگاه‌های صنعتی نیاز به نوسازی دارند که در برخی از مورد ها مشکل انها با نوسازی برطرف می شود یعنی بخشی از نوسازی شامل بازسازی بنگاه‌های صنعتی می‌شود. 

او همچنین گفت: زیرساخت‌های صنعتی جزو الزامات است و تولید در بنگاه‌های صنعتی بویژه در داخل شهرک‌های صنعتی است از این رو باید مورد توجه قرار گیرد، چون اگر هرکدام از این زیرساخت‌ها با آسیب مواجه شود حتما خسارت‌های سنگینی را به تعداد بسیاری از واحد‌های صنعتی در داخل شهرک‌ها وارد می‌کند و باعث ضرر های بسیاری می شود. 

مقیمی گفت: براساس قانون، زمانی که شهرک‌های صنعتی در حوزه زیرساخت‌ها به یک اندازه می‌رسند، به شرکت‌های خدماتی واگذار می‌شوند و خودِ این شرکت‌ها اداره امور شهرک را برعهده می‌گیرند و برخی از هزینه‌ها را بخاطر هزینه‌های نگهداری از واحد‌های صنعتی دریافت می‌کنند. در واقع بخشی از این نیاز‌های نوسازی و بازسازی از این طریق تامین می‌شود. 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: البته با توجه به نیاز به منابع جدید برای نگهداری، نوسازی و حتی بازسازی زیر ساخت‌ها و بعضا میزان بالای هزینه، ارائه این خدمات در توان این شرکت‌ها نیست به همین منظور پیشنهاد‌هایی را مطرح کردیم تا بتوانیم بخشی هزینه ها وعوارض ناشی از مالیاتی را که واحد‌های صنعتی در داخل این شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌کنند، با ساز و کاری به این شهرک‌ها برگردانیم، تا بتوانیم این زیر ساخت را به روز نگهداری کنیم. 

مقیمی افزود: علاوه بر این، برخی از خدمات جدیدی باید به شهرک‌های صنعتی اضافه می شد که در تعهدات ابتدایی ما در زمان ایجاد شهرک نبوده است، اما اکنون این خدمات را خودِ واحد‌های صنعتی تامین می‌کنند که نیاز به سرمایه گذاری سنگین دارد. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: علاوه بر این یک سری شهرک‌های غیر دولتی هم داریم که اولویت ما این است تامین و ایجاد زیر ساخت صنعتی در این حوزه را به بخش خصوصی و مردم واگذار کنیم. 

وی گفت: امیدواریم بتوانیم در قانون بودجه امسال این موضوع را به عنوان یکی از مطالبات اصلی واحد‌های صنعتی در نظر بگیریم که در داخل شهرک صنعتی مستقر هستند تا به سرانجام خوبی برسانیم. 

امیدرسان،رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا