خبر خوب قضایی: رشد ۱۲۸ درصدی مصالحه در پرونده‌های قصاص خوزستان

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از رشد ۱۲۸ درصدی مصالحه در پرونده‌های قصاص توسط این شورا در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار کرد: از دی‌ماه سال ۱۴۰۱ تا بهمن‌ماه امسال، چهار هزار و ۳۱۵ پرونده از موجودی پرونده‌های شورای حل اختلاف استان خوزستان کاسته شده و تعداد پرونده‌های موجود به ۱۸ هزار و ۵۵۸ فقره رسیده است یعنی ۱۹ درصد از موجودی پرونده‌ها کاهش یافته است.

یکی از سیاست‌های مدرن قوه قضاییه و دادگستری خوزستان، ترویج صلح و سازش و فرهنگ گذشت است و تلاش مجموعه شورا‌های حل اختلاف استان نیز بر این است که تا جایی که امکان دارد اختلافات و دعاوی را با ایجاد صلح و سازش، حل و فصل کنند.

وی افزود: مردم خوزستان با رنگین کمان اقوام، در صلح و سازش سابقه کهن و دیرینه‌ای دارند که همواره طلایه‌دار و پرچمدار صلح و سازش بوده‌اند.

همچنین اقوام عرب، بختیاری، لر، بهمئی، قشقایی و دیگر آحاد مردم خوزستان همگی طالب صلح بوده‌اند که تاریخ این را نشان داده است.

رشد ۱۲۸ درصدی صلح و سازش در پرونده‌های قصاص نفس

وی افزود: تعداد مصالحه‌ها در پرونده‌های قصاص در سال گذشته، ۹۰ فقره بود و امسال تا پایان بهمن ماه سال‌جاری ۲۰۶ فقره از این پرونده‌ها به سازش ختم شده است که نشان از رشد ۱۲۸ درصدی نسبت به سال قبل دارد.

وی گفت: در قالب پویش به عشق امام علی (ع) که از میلاد آن حضرت آغاز شده و تا شهادت ایشان ادامه دارد، ۲۰ فقره پرونده قصاص در استان به عفو و گذشت اولیای دم ختم شده است.

وی ادامه داد: در پرونده‌های نزاع‌های قومی، قبیله‌ای، شهری و دسته جمعی در ۱۱ ماه گذشته تعداد ۸۳۹ فقره منجر به صلح و سازش شده است.

همچنین در پرونده‌های مالی ۷۴۰ فقره پرونده مهم با بیش از هزاران میلیارد ریال و در بحث اختلافات خانوادگی نیز یک‌هزار و ۱۳۲ پرونده به سازش ختم شد.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی بیان کرد: در همین مدت ۴۰۰ فقره پرونده ملکی و همچنین ۱۷ فقره پرونده نقص عضو، مصالحه شده‌است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا