خبر خوب فناوری؛ واردات صنعت چاپ به حداقل رسیده است

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ با تاکید بر اینکه واردات صنعت چاپ به حداقل رسیده است، گفت: وزارت فرهنگ در راستای جهش تولید با جدیت تمام تلاش کرده تا واردات چاپی در این صنعت به زیر ۱۰ درصد برسد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، آیین افتتاحیه دهمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران با محوریت نشست علمی- تخصصی فناوری و صنعت چاپ، با شعار «جهش تولید با مشارکت مردم برای ایران» به مناسبت دهمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

جهش تولید مانند اقتصاد مقاومتی بن بستی نخواهد داشت و صنعت چاپ نیز در همین راستا می تواند به عنوان مکملی در همه صنایع و حوزه ها نقش خود را ایفا کند

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین با اشاره به جایگاه صنعت چاپ در کشور اظهار کرد: وزارت فرهنگ مفتخر است توانسته میزبان معنوی هفته نکوداشت صنعت چاپ کشور باشد. انجمن علمی فناوری چاپ ایران بنیانگذار سنت نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ بوده است و این رویداد ارزشمند به مدت یک دهه برگزارشده است. امیدواریم این برنامه خاستگاهی برای توسعه این صنعت باشد.

علی اکبر ابراهیمی با تاکید بر اهمیت جذب دانشجویان در این حوزه توضیح داد: در نتیجه پرورش دانشجویان می‌توان از حداکثر ظرفیت علمی موجود برای ارتقا سطح صنعت چاپ در ایران استفاده کنیم. مقام معظم رهبری نیز در شعار سال به جهش تولید اشاره کردند که این شعار پربرکت موتور محرکی برای پیش بردن اهداف گوناگون در کشور بوده است‌. جهش تولید مانند اقتصاد مقاومتی بن بستی نخواهد داشت و صنعت چاپ نیز در همین راستا می تواند به عنوان مکملی در همه صنایع و حوزه ها نقش خود را ایفا کند.

ابراهیمی با تاکید بر واردات حداقلی در حوزه چاپ کشور گفت: خوشبختانه با ظرفیتی که در کشور وجود دارد، واردات ما در صنعت چاپ طی دهه گذشته به حداقل خود رسیده است و این مایه مباهات است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در راستای جهش تولید با جدیت تمام تلاش کرده تا واردات چاپی در این صنعت به زیر ۱۰ درصد برسد. خوشبختانه در بخش های مختلف غذایی، دارویی و… این توانمندی به وجود آماده است تا تقریبا تمام نیاز از داخل تامین شود و بتوانیم به خودکفایی کامل برسیم‌. اصلی ترین رکن برای رسیدن به این هدف، همراهی و همدلی میان همه اجزای این زیست بوم است. همچنین صادرات ما نیز هر ساله نسبت به گذشته افزایش می‌یابد و سبب پویایی صنعت چاپ خواهد بود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا