خبر خوب فناوری؛ بارآوری ۲ گونه بذر گیاهان زینتی در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان

مدیرعامل شهرک گلخانه‌ای فرهیختگان سرای نوآوری گیاهان زینتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت: محققان و متخصصان شرکت‌‎های دانش‌بنیان این دانشگاه مستقر در شهرک گلخانه‌ای موفق به ساختن ۲گونه بذر گیاهان زینتی شدند.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، محسن تجری در نشست خبری اظهار کرد: «آدنیو» و «افوربیاوگوری» این ۲ گونه تولید شده بذری هستند که پیشتر از خارج وارد می‌شد.

وی بیان کرد: در این شهرک، سه شرکت دانش‌بنیان مستقر هستند که اعضای یکی از آنها موفق به تولید «قارچ‌کش» طبیعی شده که این محصول روی بذر جواب داده و در حال ثبت اختراع است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک شرکت دیگر عصاره اندام گیاهان زینتی را به دست آورده که در پیشگیری و درمان چنگار (سرطان) موثر است.

مدیرعامل شهرک گلخانه‌ای فرهیختگان سرای نوآوری گیاهان زینتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان افزود: همچنین برگ گیاهی از گیاهان موجود در شهرک گلخانه‌ای به مراکز هسته‌ای ارسال شده که در صورت پرتودهی و اثربخش بودن بر روی گیاه، آن را نیز به ثبت خواهیم رساند.

وی ادامه داد: همچنین این شهرک‌ به عنوان راهبر شغلی مددجویان کمیته امداد است و در این راستا تاکنون ۳۵ نفر در دوره احداث گلخانه شرکت کردند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا