خبر خوب فناوری؛ اکوسیستم فناوری‌های نرم در خدمت حل مسائل اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، در حاشیه سومین روز از دومین نمایشگاه ملی آبادیران،پنل اختصاصی نوآوری اجتماعی و تدوین اصول آبادانی و پیشرفت با حضور دبیر ستاد فناوری های فرهنگی و صنایع خلاق برگزار شد.

«نوآوری اجتماعی» را می‌توان به عنوان یک پدیده اجتماعی دانست که اهداف آن نیز مختص جامعه است، از طریق نوآوری اجتماعی افراد و جامعه خلاقیت خود را بروز و نیازهای خود را بیان می‌دارند؛ نوآوری اجتماعی ظرفیت جامعه را به وسیله توانمندسازی و استفاده بهتر از دارایی‌ها و منابع افزایش می‌دهد .

مسعود حسنلو، دبیر ستاد فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، اصغرزاده از بنیاد علوی،  نعمتی از موسسه تحقیق و توسعه دانشمند و خلیلی از جمله سخنرانی‌ها در این روبداد بودند و در خصوص جامع الابعاد بودن اصول آبادانی و پیشرفت، ایجاد فرصت های برابر در راستای تحقق اجتماعی، نقش معنویت و فرهنگ در رشد و تعالی جوامع، لزوم بهره‌مندی از علم و دانش برای رفع چالش های جوامع و وحدت آفرینی در بین آحاد مختلف مردم از جمله محور های اصلی،پنل اختصاصی نوآوری اجتماعی و تدوین اصولی آبادانی و پیشرفت به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

در پنل اختصاصی نوآوری اجتماعی و تدوین اصولی آبادانی و پیشرفت ؛ ضمن ارائه راهکارهایی برای توسعه نوآوری اجتماعی، استفاده بهینه از دانش بنیان ها برای اجرای اقتصادی محرومیت زدا مورد توجه قرار گرفت.

حسنلو، تبیین درست مساله اجتماعی و کمک به پذیرش نوآوری های اجتماعی برای گروه هدف را امری مهم خواند و افزود: توسعه اکوسیستم فناوری‌های نرم، زمینه‌ساز حل مسائل اجتماعی خواهد بود.

وی ادامه داد: مصلحت اجتماعی از ریشه صلح و مصلحت برگرفته شده است؛ ما یک پیشینه تاریخی عمیق داریم که در کف زندگی مردم جریان داشته است همچنین مصلحان اجتماعی ناظر به هویت منطقه ای، فناوری ورودی را ناظر به اقتضای فضا تغییر می‌دادند.

به گفته او، فناوری روز  بخشی از نیازهای زندگی افراد را برطرف کرده است. 

دبیر ستاد فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، اقتضای زمانی را فناوری محور دانست و بیان کرد: به طور مثال، ما یک جماعتی را جمع خواهیم کرد و برای آنها زیرساخت مالی فراهم میکنیم؛ این بحث با فناوری یک ضریب رشد و بدون فناوری یک ضریب رشد دیگری دارد.

گفتنی است، دومین دوره نمایشگاه آبادیران از ۲۲ تا ۲۵ خرداد، با حضور ۲۸۱ شرکت دانش‌بنیان، خلاق و فناور، ۲۰ گروه جهادی و مردمی، ۴۵ نهاد و دستگاه اجرایی در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است؛

این رویداد از حیث درگیر کردن نخبگان با مسائل جامعه و نگریستن به نوآوری اجتماعی با محوریت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در محرومیت زدایی شکل گرفته است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا