خبر خوب فناوری؛ افتتاح نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی در شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از افتتاح نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان تاپایان امسال خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، فرزاد محمدی اظهار کرد: در زمینه برق شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان خودکفاست چراکه میزان مصرف با میزان تولید برابری می‌کند.

وی اضافه کرد: ناترازی برق در کشور ۱۵ هزارمگاوات است و محدودیت‌ها و سیاست دولت روی حوزه کشاورزی و صنعت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با انتقاد از اینکه قطعی برق خسارت واحدهای صنعتی را به دنبال دارد، گفت: چرا باید تولیدکننده و صنعتگر دچار خسارت شود؛ چنانچه ۴۰ روز برق آنها قطع می‌شود ۴۰ روز مشمول بخشودگی و مالیات شوند.

محمدی از افتتاح نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان تا پایان امسال خبرداد و بیان کرد: دو روز در هفته مصوب شده که برق واحدهای صنعتی لرستان قطع شود.

وی اظهار کرد: براساس ماده ۱۶ قانون جهش تولید در راستای توسعه صنایع مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه بازار برای این صنایع و تولید برق پاک در محل مصرف، صنایع با قدرت مصرف بیشتر از یک مگاوات موظف هستند معادل یک درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و این میزان در پایان سال پنجم حداقل به پنج درصد برسد.  

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اضافه کرد: نیاز است در راستای قطع برق واحدهای صنعتی استان دستورالعملی در نظر گرفته شود که برای تولید کنندگان و فعالان اقتصادی خسارت ناشی از قطعی برق جبران شود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا