خبر خوب فناورانه؛ نخستین کیت ایرانی تشخیص و شناسایی باکتری در مواد غذایی رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، شرکت سنجش آریا در حاشیه دومین نمایشگاه آبادیران از نخستین کیت ایرانی تشخیص و شناسایی باکتری در مواد غذایی را رونمایی کرد.

سارا شهبازی مدیر تحقیق و توسعه شرکت سنجش آریا که در حوزه تولید کیت‌های شناسایی میکروارگانیزم‌ها فعالیت می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار امیدرسان اظهار داشت: از ۱٠ سال پیش تا کنون پروژه‌ای را آغاز کردیم که سرانجام امروز شاهد به ثمر رسیدن‌اش هستیم.

وی افزود: در این نمایشگاه از کیت‌هایی رونمایی کردیم که ثبت اختراع شده‌اند و کار شناسایی انواع باکتری‌ها و میکروب‌ها را در انواع مواد غذایی انجام می‌دهد.

شهبازی با اشاره به این موضوع که پیش از این چنین محصولی در کشور وجود نداشت، تصریح کرد: در گذشته از طریق فرآیندهای طویل‌المدت و با استفاده از نیروهای انسانی متعدد در آزمایشگاه‌های صنعتی این فرآیند شکل می‌گرفت.

این مدیر تحقیق و توسعه با تاکید بر اینکه فرآیندهای آزمایشگاهی هزینه بسیار زیادی نیز به دنبال داشتند، ادامه داد: تولید صنایع غذایی در کشور نیازمند محصول و خدماتی بود که در یک شیفت کاری به سرانجام برسد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: برای نخستین بار در ایران این محصول رونمایی و ثبت اختراع شده است.

شهبازی افزود: خوشبختانه امروز این محصول کاملا تجاری سازی شده و سهم بسیار خوبی از بازار را در اختیار دارد.

وی در خاتمه اظهاراتش نوید داد: به زودی خروجی تیم تحقیق و توسعه شرکت سنجش آریا کیت تشخیص مایعات چون آب و روغن و… خواهد بود که امیدوارم هر چه زودتر از آن رونمایی شود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا