خبر خوب برای دوستداران حیوانات؛ فراهم سازی 300 هزار لیترآب شرب برای حیات وحش تایباد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، بیش از 300 هزار لیتر آب شرب از ابتدای سال تا کنون برای جانوران حیات وحش شهرستان تایباد در 11مرحله از طرف این پویش تامین میشود.

مدیرعامل تشکل مردمی پویش سبز سرزمین طیبات در تایباد گفت:فراهم کردن آب شرب برای حیات وحش تایباد بستگی به وضعیت بارندگی این منطقه دارد. با توجه به خشکسالی های چند سال گذشته در شهرستان تایباد، هر 12 روز 30 هزار لیتر آب شرب برای این منطقه ها پیش بینی میشود.

تورج اسماعیلی افزود:با هشت عدد تانکر ثابت و سیار مجموع حیات وحش آبرسانی میشود.

مدیرعامل این پویش مردمی در تایباد ادامه داد: در منطقه مرزی هشتادان و چاه قلعه بیشترین گونه های جانوری رفت و آمد دارند.که با چهار تانکر ثابت آبرسانی انجام میشود.

وی افزود :سالانه علاوه بر یک میلیارد ریال اعتبار برای قسمتی از هزینه های حیات وحش شهرستان تایباد مورد نیاز است.

سلیمانی گفت:پاک کردن و گندزدایی و کلرزنی از مهمترین کارهایی است که در مرحله آبرستانی در آبشخورهای گونه های جانوری در مناطق مختلف محیط زیست شهرستان گناباد انجام می شود. اشاره کردند به علوفه حیات وحش شهرستان تایباد از سوی خیرین:

در هرسال در 2مرحله به میزان 5تن علوفه برای عرصه های طبیعت حیات وحش این منطقه از طرف کمک های خیرین و مردمی تامین میشود.

شهرستان تایباد و باخرز 108 هزار و161هکتار منطقه شکار ممنوع دارد. انواع کرکس ،آهو ،بالابان،عقاب طلایی،دلیجه، کبک، روباه و انواع خزندگان، مار، بزمجه و لاک‌پشت آسیایی از مهمترین گونه های جانوری این شهرستان مرزی هستند .

شهرستان 145نفری تایباد در فاصله 225کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا