خبر خوب سیاسی؛ ایران به شریک راهبردی تصمیم‌گیری در بریکس تبدیل شده است

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، در اقدامی بی سابقه و برای ثبت در تاریخ آخرین جلسه هیات دولت به ارائه گزارش عملکرد وزرا اختصاص داده شد.

هر کدام از اعضای کابینه گزارشی از عملکرد ۳۴ ماه فعالیت خود همراه با آمار و ارقام و اسناد ارائه کردند که در ادامه مروری بر مهمترین بخش های آن این کارنامه پر برکت خواهیم داشت.

سرپرست وزارت امور خارجه هم گفت: مجموعه بریکس بزرگترین سازوکار تجاری خارج از چهارچوب یک جانبه گرایی به حساب می‌آید و امروز ایران به شریک راهبردی تصمیم‌گیری در کنار سایر اعضای بریکس تبدیل شده است.

باقری ادامه داد: مهمترین محور سیاست خارجی دولت سیزدهم بحث همسایگی است و نتیجه این شد که در یک مدت بسیار کوتاه این نحوه رفتار و سیاست رئیس جمهور منجر به بهبود روابط ایران با کشورهای همسایه و منطقه شد.

سرپرست وزارت امور خارجه بیان داشت: نکته دیگری که در عرصه سیاست خارجی دولت سیزدهم وجود دارد تاکید بر مسئله چند جانبه‌گرایی در نظام بین‌الملل است.

حتی خود آمریکایی‌ها هم به این نتیجه رسیدند که یک جانبه‌گرایی نه تنها راهکار نیست بلکه بن‌بست است و در عمل هم آمریکا این موضوع را نشان داده که نمی‌تواند معضلات جامعه جهانی را حل کند و خودش هم به یک معضل تبدیل شده است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا