خبر خوب سلامت؛ راه‌اندازی نخستین دستگاه پیشرفته تصویربرداری از سوختگی در مشهد

رییس دپارتمان سوختگی مرکز آموزشی – پژوهشی درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دستگاه “لیزر داپلرمور اینسترومنت” به عنوان نخستین دستگاه پیشرفته تصویربرداری از بیماران سوختگی در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، دکتر امید یازرلو افزود: این دستگاه پس از ۲ سال پیگیری و رایزنی‌های مختلف از طریق دانشگاه علوم پزشکی مشهد و به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال خریداری و در بخش سوختگی مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان امام رضا(ع) نصب و راه اندازی شد.

وی ادامه داد: دستگاه لیزر داپلرمور اینسترومنت تنها دستگاه تصویربرداری از بیماران سوانح سوختگی است که برای تشخیص عمق و درجات سوختگی استفاده می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که این دستگاه ساخت کشور بریتانیاست گفت: این دستگاه تنها دستگاه تشخیصی و تصویربرداری در دنیاست که توسط کمپانی مور اینسترومنت تولید شده و توسط یکی از شرکت‌های مهندسی پزشکی و دانش‌بنیان ایران وارد کشور می‌شود.

یازرلو افزود: این دستگاه در اتاق های عمل جراحی استفاده می شود و همچون دستگاه های ام.ار.آی، سی.تی.اسکن و رادیولوژی یک دستگاه تشخیصی – درمانی است که توسط جراحان پلاستیک، سوختگی و ترمیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که این دستگاه به تشخیص درجات و عمق سوختگی کمک می‌کند و دقت اندازه گیری را بالا می برد ادامه داد: این دستگاه هیچ محدودیتی نداشته است و از اندازه پنج در پنج تا اندازه ۵۰ در ۵۰ در بازه زمانی کمتر از سه دقیقه تصویربرداری را انجام و در اختیار جراح قرار می دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام مواردی که تصویربرداری می‌شوند در سیستم حافظه دستگاه به طور همیشگی ذخیره می‌شود و محدودیتی در ذخیره حجم تصاویر وجود ندارد و تصاویر به صورت رنگی چاپ و در پرونده بیمار قرار می گیرد و در امور پژوهشی نیز می‌توان از این تصاویر استفاده کرد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا