خبر خوب دانش بنیان؛ اختصاص ۱۹۰ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان‌شمالی

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی گفت: ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به پنج طرح دانش بنیان شرکت های تولیدی این استان در سالجاری با هدف توسعه و تجاری سازی تولیدات اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، هادی محمدزاده اظهار کرد: این طرح ها شامل ایجاد ساخت سامانه های گرمایشی و سرمایشی، طرح تولید قفسه های هوشمند، طرح ساخت دستگاه ای تی ام عابر بانک ها، دستگاه نشت یاب گاز و طرح ساخت دستگاه پایش و کنترل هوشمند مشعل است که در راستای تولید انبوه و تجاری سازی مورد حمایت قرار گرفته اند.

وی افزود: طرح دانش بنیان سامانه های سرمایشی و گرمایشی که در پارک مستقر است با جذب سرمایه گذاری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به تولید انبوه رسید.

محمدزاده با بیان اینکه طرح تولید قفسه های هوشمند نیز ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرد، تصریح کرد: طرح دستگاه ای تی ام عابر بانک ها که برای آسان سازی این سامانه ها است، ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرد.

وی در خصوص طرح دستگاه نشت یابی گاز نیز گفت: این طرح نیز برای تجاری سازی ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرد.

محمدزاده با تاکید بر سرمایه گذاری در شرکت های دانش‌بنیان، گفت: تمامی فناوران، تولیدکنندگان و صاحبان شرکت های فناور و دانش بنیان که به دنبال جذب سرمایه در تولید و توسعه محصولات خود هستند، می توانند در قالب تسهیلات، سرمایه جذب کنند.

شرکت های دانش بنیان این استان در سه ماه سال جاری ۳۰۰ هزار دلار انواع محصول صادر کردند که کالاهای صادراتی این شرکت‌ها شامل انواع مصالح ساختمانی، پودر آلفا آلومینا، فوم و پکیج‌های سرمایشی و گرمایشی بوده که به کشورهای روسیه، عراق، گرجستان و قزاقستان صادر شد.

پارسال شرکت‌های دانش بنیان استان در مجموع یک میلیون و ۴۱۷ هزارو ۷۶۸ دلار تولیدات خود را صادر کردند.

در استان خراسان شمالی ۱۳۵ واحد فناور و ۳۶ شرکت دانش بنیان وجود دارد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا