خبر خوب حقوقی؛ راه‌اندازی سامانه جامع نظارت و ارزیابی شبکه پارلمانی دستگاه‌های اجرایی

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، در اقدامی بی سابقه و برای ثبت در تاریخ آخرین جلسه هیات دولت به ارائه گزارش عملکرد وزرا اختصاص داده شد.

هر کدام از اعضای کابینه گزارشی از عملکرد ۳۴ ماه فعالیت خود همراه با آمار و ارقام و اسناد ارائه کردند که در ادامه مروری بر مهمترین بخش های آن این کارنامه پر برکت خواهیم داشت.

حسینی پور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هم گفت: یکی از بزرگترین وظایف دولت، تعامل با مجلس شورای اسلامی است.

تقویت لایحه محوری در این دولت در دستور کار قرار گرفت؛ در دولت دوازدهم در چهار سال ۲۲۰ فقره لایحه داشتیم و در سه سال گذشته ۲۸۳ فقره لایحه به مجلس شورای اسلامی ارایه شد.

حضور کم سابقه نمایندگان دولتی و دستگاه‌های دولتی در خصوص طرح‌ها و لوایح در ارایه نظرات کارشناسی؛ از سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۲۴۲ مسئول دولتی در کمیسیون‌های مجلس حاضر و توضیحات لازم را ارایه کردند.

برگزاری نشست‌های علمی در راستای ترویج و ارتقای دانش پارلمانی در راستان تقنین و نظارت که ۲۹ نشست انجام شد.

نشست تخصصی به منظور استفاده از ظرفیت علمی کارشناسان و صاحبنظران دستگاه‌های اجرایی که ۲۵ نشست در مجلس تشکیل شد.

حضور پررنگ وزرا و معاونان رئیس‌جمهور؛ ۱۳۳ جلسه در راستای رسالت و مسئولیت‌های مرتبط انجام شد. ۵۹۷ حضور موثر وزرا و معاونان در کمیسیون‌های مجلس انجام شد.

راه‌اندازی سامانه جامع نظارت و ارزیابی شبکه پارلمانی دستگاه‌های اجرایی کار مهمی بود که انجام شد. تامین نظر دولت در روند تصویب لوایح و طرح‌ها به میزان ۸۹ درصد از طریق جلب موافقت نمایندگان اقدامی استثنایی بود که انجام شد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا