خبر خوب بیمه سلامت؛ ۷۰ درصد جمعیت شهرستان تایباد تحت پوشش هستند

رییس اداره بیمه سلامت تایباد و باخرز گفت: هم اکنون ۷۰ درصد از جمعیت شهرستان مرزی تایباد خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از خدمات درمانی آن در بخش‌های مختلف استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، عبدالقادر قاسمی افزود: هم اکنون ۱۰۳ هزار و ۳۵۱ نفر تحت پوشش این نهاد حمایتی در این شهرستان مرزی قرار گرفته اند که این رقم نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۹۷۰ میلیارد ریال صرف هزینه های درمان بیماران تحت پوشش بیمه سلامت شهری و روستایی این شهرستان شد که به مراکز درمانی و موسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.

رییس اداره بیمه سلامت تایباد و باخرز گفت: ارائه خدمات درمانی از سوی بیمه سلامت به خانواده هایی که در دهک‌های یک تا پنج قرار دارند رایگان است.

قاسمی افزود: هم اکنون ۱۰۷ بیمار خاص و سخت درمان با نشان دار شدن در سامانه های بیمه سلامت، خدمات سرپایی و بستری بیماران خاص را با هزینه های کمتری از سایر بیمه شدگان دریافت می کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۴ مرکز درمانی و پزشک با بیمه سلامت در تایباد قرارداد دارند و بیشترین جامعه تحت پوشش بیمه سلامت این شهرستان روستاییان شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر هستند.

رییس اداره بیمه سلامت تایباد و باخرز به پرداخت هزینه های درمان ناباروری زوج‌های جوان اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد هزینه های ناباروری زوج‌های جوان از سوی بیمه سلامت در بخش دولتی پرداخت می شود.

۶۲ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند. این نهاد پنج صندوق “بیمه روستایی، بیمه ایرانیان، کارمندان، سایر اقشار و بیمه سلامت همگانی” دارد که به تازگی صندوق ایرانیان و همگانی با هم ادغام شده است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا