خبر خوب برای کردستانی‌ها؛ بازرس کل استان: قوانین معافیت مالیاتی ویژه اصناف خاص باید به نفع مردم اصلاح گردد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان؛ هواسی بازرس کل استان کردستان با حضور در اداره کل امور مالیاتی استان به دیدار مستقیم با مردم و استماع مشکلات آنها پرداخت.

هواسی با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت و توسعه درآمدهای غیر نفتی، حوزه مالیاتی را یکی از مهمترین شاخص‌ها در نیل به این هدف دانست.

وی بر لزوم حذف روش های سنتی مالیات ستانی و اهمیت الکترونیکی شدن آنها، تاکید کرد و گفت: باید چرخه رسیدگی به پرونده های مالیاتی کوتاه‌تر و روند رسیدگی به پرونده‌ های سال مالی به روز گردد.

بازرس کل استان کردستان در خصوص روند اخذ مالیات‌ هم عنوان کرد: ضروری است عدالت در بخش ممیزی مشاغل و شرایط آنها رعایت گردد؛ به طوری که کارفرمایان و کارآفرینان که متولی ایجاد اشتغال هستند با مشاغل پردرآمد فردمحور در یک کفه ترازو قرار نگیرند.

هواسی با اشاره به قانون معافیت مالیاتی بخصوص در بخش معادن افزود: این معافیت ها در جهت بازگرداندن منابع مالی و سرمایه به استان‌های کم برخوردار وضع شده در حالی که تعدادی از معادن با تراکنش‌های چندین همتی در استان فعال هستند که از پرداخت مالیات معاف و هیچ نقشی در توسعه استان ندارند. لذا نباید این قانون راهی برای سوءاستفاده معادن پردرآمد از جمله معادن فلزات گرانبها باشد.

وی به مغفول ماندن استفاده حداکثری از ظرفیت های مرزی و بالقوه استان جهت افزایش درآمدهای مالیاتی استان نیز اشاره کرده و خواستار برنامه ریزی و اهتمام بیشتر مسئولان در این خصوص شد.

بازرس کل استان کردستان از اقدامات قابل توجه امور مالیاتی در حوزه تغییر پایانه‌های فروش تقدیر و رعایت چارچوب اطلاعاتی در فرآیند مالیات ستانی، شناسایی فرار مالیاتی و پولشویی، ارتباط با بانکها و کنترل حساب‌های با موجودی بالا را مهم و حائز اهمیت دانست.

وی در پایان از آمادگی بازرسی کل استان کردستان جهت همفکری و کمک به افزایش درآمدهای مالیاتی استان در قالب تشکیل جلسات کمیسیون علمی تخصصی و مشترک خبر داد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا