خبر خوب از هرمزگان: مجوز صیادی بالاخره بعد از 25 سال صادر شد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان معاون استاندار هرمزگان اعلام کرد: با صدور حدود ۸۰۰۰ مجوز جدید برای صیادان، که تا حالا به مدت ۲۵ سال بدون مجوز صیادی فعالیت می‌کردند، فرآیند ساماندهی این حوزه بهبود یافته است.

عادل شهرزاد، اظهار کرد: در گذشته، تقریباً هیچ مجوزی برای صیادی در این استان صادر نمی‌شد.

اما با راه‌اندازی سامانه ملی صدور مجوزها، حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ صیاد بدون مجوز شناسایی شده و پس از پایش سه مرحله‌ای، بانک اطلاعاتی به ۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر از صیادان تعدادی از مجوزهای صیادی صادر شده است.

استفاده از عنوان غیرمجاز برای این صیادان سنتی که سال‌هاست در کنار دریا زندگی می‌کنند و شغل اصلی آن‌ها صیادی است، مناسب نیست.

به نظر وی، این منابع باید به شکل مدیریت شده بهره‌برداری شوند.

او به مزایای صدور مجوز برای صیادان اشاره کرد و افزود: این اقدام باعث بیمه‌گری صیادان شده و این افراد حالا می‌توانند از تسهیلات برای تجهیزات شناورها بهره‌مند شوند و در زمینه سوخت نیز حمایت خواهند شد.

هزینه بیمه صیادان بسته به تعداد افراد خانوار متغیر است و ماهیانه میان ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان می‌باشد که در سال به میزان حدود ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد.

طبق این طرح، قایق و موتورهای صیادی نیز به لحاظ ایمنی دریایی تحت نظر اداره ایمنی بنادر و دریانوردی هرمزگان استانداردسازی می‌شوند و صیادانی که الزامات استاندارد را دارند، مجاز به صیادی خواهند بود.

او به ضرورت نظارت یگان دریایی بر مجوزهای صادر شده اشاره کرد و امیدواریم که تا یک ماه آینده مسائل مرتبط با اداره بنادر و بیمه صیادان به نتیجه برسد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا