خبر خوب برای روستاییان همدان؛ آبرسانی سیار و موقت به ۱۵۷ روستا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: خدمات آبرسانی سیار و موقت این شرکت در نیمه نخست سال جاری (عمدتا تابستان) به ۱۵۷ روستای دارای چالش های آبی ارایه شده است.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان،  فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: ۳۵ هزار و ۲۸۶ مترمکعب آب شرب در نیمه نخست امسال به ۱۵۷ روستای دارای تنش آبی در استان همدان، حمل و توزیع شده است.

این مسوول با بیان اینکه بیشتر مشکلات این روستاها در رابطه با کم آبی مربوط به فصل تابستان است، تصریح کرد: این میزان آب شرب در اختیار ۸۷ هزار و ۷۴۱ نفر جمعیت روستایی در استان قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاها همواره در دستور کار قرار دارد،اظهار کرد: بیش از ۴۰ روستا در نیمه نخست امسال با اعتبارات پروژه‌های محرومیت‌زدایی در قالب طرح جهاد آبرسانی، سیراب شدند اما همچنان مشکلاتی در برخی روستاها وجود دارد که تانکرهای مجهز به سیستم‌های بهداشتی و حمل آب به مناطق دچار بحران اعزام می‌شوند تا نیازهای اولیه آب شرب مردم را تامین کنند.

وی ادامه داد: این اقدام در پاسخ به افزایش دمای هوا و کاهش ذخایر آبی انجام شده و هدف آن جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اجتماعی در این مناطق است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان یادآوری کرد: آبرسانی با تانکر اگرچه راه‌حلی موقت است اما در شرایط بحرانی و زمانی که گزینه‌های دیگر به دلیل محدودیت زمان یا امکانات قابل اجرا نیستند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند جان و سلامت مردم را حفظ کند.

بختیاری‌فر در پایان خاطرنشان کرد: در شرکت آب و فاضلاب استان همدان تلاش می‌کنیم تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، پروژه‌های آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی را به صورت مستمر و منظم ادامه دهیم.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا