خبر‌ خوب برای دانش‌بنیان‌ها: تخصیص 30 هزار میلیارد اعتبار برای تامین مالی طرح‌های دانش‌بنیان

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور در حاشیه امضای موافقت‌نامه همکاری با بانک ملت با تاکید بر اولویت نقش آفرین کردن بانک‌ها در تامین مالی طرح‌های دانش‌بنیان به عنوان مهم ترین ابزار برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اظهار داشت: در موافقت‌نامه‌ای که به مدت دو ماه در قالب کارگروهی مشترک با بانک ملت پیگیری و امروز امضا شد زمینه برای تحقق این رکن مهم از توسعه زیست‌بوم فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان فراهم شده است.

روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور در آیین امضای موافقت‌نامه «بسته حمایتی، خدمات مالی و سقف تجمیعی موردی خدمات، تسهیلات، صکوک و سرمایه گذاری» به محورهای اصلی این موافقت‌نامه اشاره کرد و گفت: سه محور اصلی از جمله تسهیلات خوب و سریع به شرکت‌های دانش‌بنیان تراز اول که در قالب یک ارزیابی دقیق انتخاب می‌شوند، همکاری مشترک با بانک برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های راهبردی و پیشران دانش‌بنیان و صدور ضمانت‌نامه‌ها و نقش آفرینی بانک به عنوان رکن ضامن در طرح های دانش‌بنیانارکان اصلی این موافقت‌نامه هستند.

وی با تاکید بر این‌که توسعه تعامل و همکاری با بانک‌ها در راستای تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار معاونت علمی است، ادامه داد: بانک ملت با رویکرد بسیار خوبی که به حوزه دانش‌بنیان دارد در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرو بوده است.

این موافقت‌نامه یک سقف 30هزار میلیارد ریالی از حیث تخصیص تضامین و حمایت‌ها دارد و طرح‌های دانش‌بنیان متناسب با نیاز و اهمیتشان از حمایت‌های متنوع پیش‌بینی شده در این موافقت‌نامه، بهره‌مند می‌شوند.

پیش‌بینی شده است حداکثر 200 طرح ویژه دانش‌بنیان در قالب این برنامه مورد حمایت قرار بگیرند. همچنین مشارکت بانک در طرح‌های مورد علاقه و استفاده از ظرفت اعتبار مالیاتی از دیگر ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در قالب این موافقت‌نامه همکاری هستند.

امیدرسلن، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا