خبر خوب برای دانش‌آموزان ناتوان از پرداخت شهریه

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از معافیت دانش آموزان محروم در مدارس سمپاد از پرداخت شهریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره اینکه آیا شرایط خاصی برای افرادی که توان مالی مناسبی برای پرداخت شهریه سمپاد را ندارند و جزو چهار دهک اول هم نیستند، در نظر گرفته‌اید، اظهار کرد: مبنای تصمیم‌گیری برای ۴ دهک اول درآمدی براساس دهک‌بندی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام داده است به این صورت است که دانش‌آموزان ۴ دهک اول از شهریه معاف باشند؛ همچنین دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد نیاز به پرداخت شهریه ندارند؛ این کار به شیوه‌ای که هیچگونه فشار روانی بر دانش آموز و والدینش وارد نشود، انجام می‌شود. گفتنی است تعداد دانش‌آموزانی که از دهک‌های یک تا چهار وارد مدارس سمپاد شده‌اند، ۴۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که مدارس سمپاد جایی برای کنار هم نشستن همه اقشار دانش‌آموزی باشد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی هم که توان پرداخت شهریه سمپاد را ندارند براساس تصمیم مدرسه و انجمن اولیای مربیان مدرسه تخفیف‌هایی متناسب با توان مالی مدرسه به آن‌ها داده می‌شود که مبالغ قابل توجهی هم هستند. همچنین تقسیط شهریه را برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم که با توجه به نظر مدیر و شورای مالی مدرسه انجام می‌شود.

یاوری درباره شهریه مدارس سمپاد اظهار کرد: طبق قانونی که شورای عالی آموزش و پرورش ثبت کرده شهریه مدارس و حق الثبت مدارس سمپاد نیمی از شهریه مدارس غیر دولتی است و به طور میانگین در کل کشور حدودا ۵ میلیون تومان شهریه مدارس سمپاد است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پاسخ به این سوال که با توجه به سرعت رشد هوش مصنوعی در دنیای فناوری چه برنامه‌هایی در این راستا دارید، بیان کرد: برنامه‌های متعددی در حوزه هوش مصنوعی داریم. دانش‌آموزان پژوهش‌های مفصلی در این باره داشته‌اند که در همین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هم به عرصه نمایش در آمده است. برنامه‌های درسی سمپاد همانند برنامه‌های درسی رسمی و عمومی کشور است اما فوق برنامه‌هایی برای حوزه هوش مصنوعی داریم.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا