خبر خوب برای بانوان؛ تهیه بیش از ۳۰ لایحه به نفع جامعه زنان کشور

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، در اقدامی بی سابقه و برای ثبت در تاریخ آخرین جلسه هیات دولت به ارائه گزارش عملکرد وزرا اختصاص داده شد.

هر کدام از اعضای کابینه گزارشی از عملکرد ۳۴ ماه فعالیت خود همراه با آمار و ارقام و اسناد ارائه کردند که در ادامه مروری بر مهمترین بخش های آن این کارنامه پر برکت خواهیم داشت.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گزارش میزان رشد و پیشرفت حوزه کاری خود گفت: بیش از ۳۰ لایحه در حوزه زنان طی فعالیت دولت سیزدهم تدوین و برخی قوانین اصلاح و اجرایی شد.

اختصاص یک درصد تکلیفی از مواردی است که برای اولین بار به زنان و خانواده اختصاص داده شد و شامل لوایحی در زمینه کاهش ساعت کاری، دورکاری، حق اولاد و عائله‌ مندی، بازنشستگی پیش از موعد، حضانت و گستره اختیارات حاضن است، که برخی از این‌ها با قوه قضاییه در حال هماهنگی است.

برخی در قالب لایحه، اصلاحیه و تک ماده است که انتقال به تبعیت از همسر، اجرت المثل، عصر وحرج و شروط ضمن عقد از جمله آنها است.

اصلاح مواردی از قانون جوانی جمعیت، برنامه جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، لایحه مرخصی مادران در بیماری فرزند، لایحه افراد فاقد هویت، لایحه اهدای جنین، روش‌های نوین درمان ناباروری و پیگیری‌های حقوقی که در این زمینه باید از قوه قضاییه و قوه مقننه انجام می‌شد، از دیگر لایحه هایی است که این دولت پیگیری کرده است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا