خبر خوب برای اهالی گناباد؛ تسهیلات پرداختی صنعت و معدن ۳۰ درصد افزایش یافت

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: میزان تسهیلات پرداختی از محل منابع داخلی بانکها، بنیاد برکت و حمایت از صنایع و غیره به بخش صنعت و معدن این شهرستان در ۶ ماهه نخست سالجاری با ۳۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به یک هزار و ۳۶۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال رسید.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، هادی ایزدی افزود: از مجموع ۹۸ مورد تسهیلات که به ارزش یک هزار و ۴۵۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل منابع داخلی بانکها، بنیاد برکت و حمایت از صنایع برای پرداخت در ۶ ماهه نخست امسال مصوب شد، ۱۳ مورد تسهیلات به میزان یک هزار و ۳۶۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شد که این تسهیلات پرداختی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش مشاغل خانگی نیز در بخش صنعت و معدن و تجارت گناباد در همین مدت مصوب شد که چهار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت گردید.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد اظهار کرد: یک مورد تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال در ۶ ماهه نخست سالجاری در این بخش در شهرستان پرداخت شد.

ایزدی گفت: میزان اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت شهرستان گناباد از ۳۶۶ نفر در ۶ ماهه نخست سال قبل به ۳۷۳ نفر در مدت مشابه امسال رسید.

وی، هدف گذاری اشتغال در بخش صنعت و معدن و تجارت گناباد تا پایان امسال را ۶۰۰ نفر ذکر کرد.

وی افزود: ۱۰ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری یک هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال و ۱۵ جواز بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۶۵۳ نفر و اشتغال ۲۲۷ نفر در ۶ ماهه سالجاری در این شهرستان اخذ شد.

وی از افزایش ۲۱ درصدی بازرسی بر قیمت و توزیع کالاها و خدمات و رشد ۵۵ درصدی پرونده های تخلفات رسیدگی شده در بخش اصناف شهرستان گناباد در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

رییس اداره صنعت، ‌معدن و تجارت گناباد خاطر نشان کرد: یک هزار و ۹۸۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی گناباد انجام و ۲۰۶ پرونده به ارزش ۹ میلیارد و ۳۱ میلیون ریال رسیدگی شد و بیشترین تخلفات واحدهای صنفی این شهرستان گران فروشی، نصب نکردن و ارائه فاکتور، تقلب، کم فروشی، خودداری از عرضه کالا است.

۱۸۸ واحد صنعتی در زیربخش های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها چهار هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۶۹۵ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا