خبر خوب برای اهالی زاهدان؛ ساخت ۶۳ جایگاه عرضه سوخت اقدامی بی نظیر

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: ۶۳ جایگاه عرضه و یک باب تاسیسات گازمایع با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۹۰ درصد در این منطقه در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، قربانعلی مردانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه شرح وظایف شرکت ملی پخش در سه وظیفه اصلی تمرکز دارد که اولین آن تامین فرآورده از مبادی دور از طریق نفتکش‌های جاده پیما و بخشی از آن توسط مخزندارهای ریلی است، بیان کرد: در مجموع ۸۵ درصد از تأمین فرآورده‌ها از طریق حمل و نقل زمینی و نفتکش انجام می‌شود، یکی از ضروریت‌های اصلی منطقه در زمینه تأمین پایدار سوخت، احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی بوده که امید است با پیگیری‌های انجام شده از سوی مسوولان ذیربط، محقق شود.

وی افزود: دومین وظیفه توزیع عادلانه فرآورده‌های یارانه‌ای است، این توزیع از طریق مجاری توزیع در سطح منطقه و استان اتفاق می‌افتد، با توجه به اینکه روزانه به طور میانگین هشت میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه زاهدان توزیع می شود کار سخت و بسیار توان فرسایی است، ولی با همت و تلاش کارکنان منطقه، عملیات سوخت رسانی به نحو مطلوب و بدون وقفه درحال انجام است.

۸۰ جایگاه عرضه سوخت در منطقه زاهدان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان با کمبود جایگاه مواجه هستیم که این موارد احصا و اقداماتی برای آن در دستور کار قرار گرفته، گفت: منطقه زاهدان در مجموع دارای ۸۰ جایگاه عرضه سوخت بوده که از این تعداد ۷۸ جایگاه عرضه سوخت مایع “بنزین و نفت گاز” و ۲ جایگاه سی‌ان‌جی است.

وی اظهار کرد: ساخت ۶۴ طرح شامل ۶۳ جایگاه عرضه و یک باب تاسیسات گازمایع در دست اقدام است که از این تعداد ۱۸ جایگاه از قبل بوده و شامل چهار جایگاه ۲ منظوره بنزین و سی‌ان‌جی، چهار جایگاه تک منظوره سی‌ان‌جی و ۱۰ جایگاه مایع “بنزین و نفت گاز” با پیشرفت فیزیکی بین ۳۰ تا ۹۰ درصد و بعضا در مرحله صدور مجوز بوده و امیدواریم در سالجاری سه یا چهار جایگاه و یک باب تاسیسات گازمایع از این تعداد به بهره‌برداری برسد.

مردانی با بیان اینکه این میزان برنامه احداث جایگاه، درطول تاریخ منطقه زاهدان بی‌سابقه و کم سابقه بوده است، تاکید کرد: با بهره‌برداری از این ۶۳ جایگاه یا حتی نیمی از آنها ظرفیت جایگاه‌های منطقه زاهدان اشباع شده و تعداد جایگاه های منطقه از شاخص جایگاه های کشوری به مراتب بالاتر خواهد رفت.

وی ادامه داد: سومین وظیفه ما نظارت بر توزیع عادلانه فرآورده است، اگرچه ادارات متعددی در این زمینه دخیل هستند؛ اما پیشگیری از قاچاق عزم ملی و استانی می‌طلبد و بخش‌های مختلف باید پای کار باشند که با همراهی و همکاری سایر ادارات ذیربط در حد توان کارها و اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان با بیان اینکه ارقام در تامین و توزیع مهم بوده و مردم باید بدانند که روزانه بیش از هشت میلیون لیتر فرآورده از مبادی تامین،حمل و توزیع می‌شود، گفت: اگر یک حساب سرانگشتی انجام دهیم در سال حدود چهار میلیارد لیتر سوخت توزیع می شود، بنابراین، این حجم از فرآورده نیاز به نظارت‌های جدی دارد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا