خبر خوب اقتصادی؛ تولیدات صنعتی و معدنی هرمزگان ۵۸ درصد افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: میزان تولیدات صنعتی و معدنی استان هرمزگان در دولت سیزدهم از ۲۱ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ به ۳۳ میلیون تن رسیده که رشد ۵۸ درصدی در این حوزه را نشان می‌دهد.

عادل شهرزاد گفت: رشد ۵۸ درصدی تولیدات صنعتی و معدنی استان هرمزگان در زمینه های فولاد (زنجیره)، شمش آلومینیوم، قیر و هیدروکربن، پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس، گلخانه (سطح زیر کشت)، صنایع تبدیلی کشاورزی، صدور پروانه بهره برداری معادن، احیای‌ معادن راکد، صدور گواهی کشف و صدور مجوز برداشت(معدن) بوده است.

وی با اشاره به تولیدات صنعتی در محصولات زنجیره فولاد هرمزگان، بیان کرد: تولیدات صنعتی محصولات زنجیره فولاد استان طی دولت سیزدهم شاهد رشد ۲۰ درصدی بوده که تولیدات این محصولات صنعتی از ۱۱ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ به ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است.

شهرزاد بیشترین رشد تولیدات معدنی استان را در فعال سازی واحد های راکد معدنی دانست و عنوان کرد: دولت سیزدهم در هرمزگان با احیای‌ معادن راکد استان توانست رشد ۲۶۷ درصدی را در این حوزه رقم بزند و تعداد معادن فعال استان را از ۹ معدن در سال ۱۴۰۰ به ۳۳ معدن افزایش دهد.

وی با اشاره به افزایش‌ چشمگیر تولیدات ماهی در قفس هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم پرورش ماهی در قفس استان از چهار هزار و ۲۰۰ تن در سال ۱۴۰۰ به ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن رسیده و رشد ۱۷۱ درصدی در تولیدات ماهی در قفس را داشته است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا