خبر خوب اقتصادی؛ تخصیص خط اعتباری برای حمایت از مسکن کارگران

اختصاص خط اعتباری برای حمایت از مسکن کارگران

طبق گزارش پایگاه خبری امیدرسان روز گذشته ارسلان مالکی، معاون راه  و شهرسازی درباره آخرین وضعیت مسکن کارگرانو اینکه کدام پیمانکاران می توانند از این ظرفیت برای کارگاران استفاده کنند،بازگو کرد، تا الان برای 140 هزار واحد مسکن کارگری زمین تامین شده و هر منطقه ای که بتوانیم زمین را فراهم کنیم.

اما این زمین ها به پیمانکاران تعلق نمی گیرد بلکه اگر مدیران صنایع بتوانند در مناطقی که زمین هایی که مشخص شده برای کارگران مسکن بسازند؛ با آنها همکاری می کنند.

البته اگر مدیران صنایع پای کار هم نیایند باز هم راه هایی برای خانه دار کردن کارگران وارد عمل می شویم.

اصل 31 قانون اساسی آمده، دولت در جهت تامین مسکن مناسب برای خانواده های ایرانی مسئول، و وظیفه دارد؛ همچنین در قسمتی از قانون گفته شده، که اولویت با کسانی است که نیازمند تر هستند که مشخخصا به کارگران و روستاییان اشاره می کند.

برا اساس آمارها اجاره پرداخت سنگین مسکن بخش زیادی از درآمد کارگران را به خود می دهد.

و پولی برای مخارج دیگر آنها باقی نمی ماندو اقداماتی که دولت برای پرداخت وام مسگن نیز چندانن فایده ای نداشته، هیچ کارگری نمی تواند با پرداخت اجاره سنگین قادر به پرداخت اقساط وام مسکن هم باشد.

حامد ویس کرمی معاون تعاون وزارت کار می گوید: مبلغ 2 هزار میلیارد تومان با هدف حماتذ از احداث مسکن کارگران در شرکت های تعاونی مسکن، در سرسر کشور برنامه ریزی شده است.

ویس کرمی با اشاره به تفاهم نامه می گوید: در راستای ارتقای سهم بخش تعاون به 25 درصد از اقتصاد ملی، خط اعتباری 8 هزار میلیارد تومانی برای حمایت و پشتیبانی از تعاونی های کشور ملاحظه شد.

معاون تعاون وزیرکار گفت: در مورد این خط اعتباری جدید 6 عزار میلیارد تومان برای حمایت از تعاونیهای تولیدی، توزیعی و خدماتی با هدف ایجاد مشاغل حدید و ثبت آن با اولویت تمامی طرح های نیمه تمام، توسعه ای جدید، صادرات محور، شرکت های تعاونی، دانش بنیان و زنان، تعاونی هایی در مناطق روستایی و کم برخوردار و محروم  طرخ های زنجیره ارزش، از محل منابع تحت اختیار بانک توسعه تعاون اختصاص داد.

وی گفت : مبلغ 2 میلیارد تومان باقی مانده با هدف حمایت ارز احداث مسکن کارگران در شرکت های تعاونی مسکن، در سراسر کشور برنامه ریزی شده است.

ویس کرمی در ادامه گفت، تمام طرح های تعاونی برای ایحاد، توسعه، تکمیل، به ظرفیت رسانی، گرفتن تسهیلات سرمایه در گردش، افزایش برنامه ارتقاء کیفی، کسب استاندارد، و ایجاد زنجیره ارزش به خاطر داشتن دلایل لازم اقتصادی، فنی و مالی می توانند از منابع این خط اعتباری استفاده کنند.

معاون امور تعاون تاکید کرد: برای برخوردار از تسهیلات این خط اعتباری لازم است

ویس کرمی بیان کرد: طرح هاییی با هدف اشتغالزایی و رویکرد صادرات ایجاد زنجیره ارزش، دانش بنیان، تامین نیاز تولید کنندگان توسعه مناطق محروم، روستایی و زنان در برخورد از تسهیلات دارای اولویت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا