خبر خوب اقتصادی: آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن پرند ۷۰۰ میلیون شد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، در حاشیه بازدید رسانه‌ها از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر پرند، آرش صیادی اظهار داشت که در دولت سیزدهم حدود ۳۰ هزار واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

وی افزود که حدود ۳۷۰۰ واحد از پروژه‌های اقدام ملی مسکن از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا انتهای دولت دوازدهم شروع شده است.

عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن پرند از تیرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده و حدود ۴۰۰۰ واحد مسکن، شامل نهضت ملی مسکن، مسکن مهر و پروژه‌های مشارکتی از دهه فجر سال گذشته، آماده افتتاح است. اما به دلیل عدم تامین زیرساخت‌ها از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان، قابل واگذاری نیستند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند اعلام کرد که از این تعداد، ۱۷۰۰ واحد مسکن، ۷۰۰ واحد خانه مهر و بقیه پروژه‌های مشارکتی هستند.

صیادی پیش‌بینی کرد که تا تابستان، ۴۰۰۰ واحد مسکن افتتاح خواهد شد.

بر طبق مصوبه شورای عالی مسکن، هزینه‌های اجرای تاسیسات آب، برق و فاضلاب باید به نسبت یک سوم توسط وزارت نیرو، یک سوم توسط وزارت راه و یک سوم توسط استانداری‌ها تامین شود.

وزارت راه این کار را از منابع صندوق ملی مسکن انجام داده است.

در مورد قیمت ساخت واحدهای نهضت، صیادی اعلام کرد که هزینهٔ متقاضیان بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است و هزینه ساخت هر مترمربع حدود ۱۰ میلیون تومان است.

او همچنین اعلام کرد که در حال حاضر ۸۰۰ واحد برای هنرمندان و خبرنگاران تحت پوشش وزارت ارشاد در حال ساخت است که در مرحله بتن‌ریزی قرار دارند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا